مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

آموزش عملیاتی رایج ترین پلتفرم های اینترنت اشیا در بوت کمپ اینترنت اشیا 98

آموزش عملیاتی رایج ترین پلتفرم های اینترنت اشیا در بوت کمپ اینترنت اشیا 98

 پلتفرم اینترنت اشیا آمده است تا علاوه بر پر کردن شکاف میان دستگاه ها و نرم افزارها، به مدیریت راهکارهای اینترنت اشیا کمک کند و در توسعه کسب و کارها از هزینه ها کاسته و یکپارچگی میان تمام اکوسیستم یک سازمان یا شرکت ایجاد نماید.

در ادامه کلاس های آموزشی مهارت محور بوت کمپ اینترنت اشیا، پلتفرم های thingsboard و node red در روزهای یازدهم و دوازدهم این بوت کمپ به مدت 16 ساعت و به صورت کاملا عملی توسط مهندس هادی تایانلو آموزش داده شدند. از جمله سرفصل های آموزشی بخش پلتفرم اینترنت اشیا عبارتند از :

-معرفی پلتفرم

-تشریح ساختار یک پلتفرم

-دلایل استفاده از پلتفرم

-آموزش راه اندازی پلتفرم thingsboard

-آموزش اجزای کنترل پنل

-آموزش لایه های مدیریتی

-آموزش ریجستر کردن یک سنسور

-آموزش نمایش مقادیر دریافتی و عیب یابی

-آموزش ایجاد داشبورد از مقادیر دریافتی

-آموزش استفاده از rule engine

-آموزش کار با پلتفرم thingsboard

-آموزش پلتفرم Node-RED

-آموزش کار با دیگر پلتفرم‏های متن باز

در این بخش پس از تشریح معماری و قسمت های یک پلتفرم، تکنولوژی های مورد استفاده آن ها و همچنین معرفی پلتفرم های مطرح دنیا توسط مهندس تایانلو، برای هر 11 تیم استارتاپی بوت کمپ یک دسترسی به پلتفرم های thingsboard  و node red ایجاد شد تا تیم ها بتوانند با کمک مدرس و مربیان آموزشی سناریوهای خود را در این دو پلتفرم پیاده سازی نمایند.

آموزش عملیاتی رایج ترین پلتفرم های اینترنت اشیا در بوت کمپ اینترنت اشیا 98

در بخش انتقال تجربه بوت کمپ اینترنت اشیا، جناب آقای مهراد دهبید مدیر محصول شرکت ابر یوتاب در خصوص حوزه کار و تجربیات مجموعه یوتاب برای شرکت کنندگان سخنرانی کردند. ایشان ضمن معرفی راهکارهای خود، در مورد اهمیت برگزاری بوت کمپ اینترنت اشیا گفتند:

در بوت‌کمپ اینترنت اشیا که به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا برگزار شد، ابر یوتاب این افتخار را داشت تا نقشی کوچک در برگزاری این دوره ایفا کند. امیدوارم این حرکت پایدار باشد و ما بتوانیم در راستای ماموریت ابر یوتاب، که سادگی در ارائه ابزار اینترنتی و خلق بهترین‌ها در آینده است، همراه این دوستان باشیم.

وی گفت: راه‌کاری که برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده، بسیار عمیق و کاربردی بوده و این روش که اعضای تیم‌ها در تمام فرایند تولید محصول، شناخت بازار و بازاریابی در کنار مدرسان و مربیان فعالیت می کنند، میتواند بسیار اثر بخش‌ و راهگشا باشد.

تیم‌ها در طول این دوره یاد می‌گیرند که چگونه با روش‌های بهینه در کمترین زمان محصول اولیه خود را به بازار عرضه کنند و بازخورد دریافت نمایند. این آموزش‌ها و آشنایی با ابزارهای کاربردی به آنها کمک می‌کند تا در آینده با دید صحیحی در چرخه توسعه محصولات جدید قرار بگیرند.

 

iot yottab

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید