مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

ورود به عرصه اقتصاد دیجیتالی با متخصصین فناوری های نوین

ورود به عرصه اقتصاد دیجیتالی با متخصصین فناوری های نوین

ورود به عرصه اقتصاد دیجیتالی با متخصصین فناوری های نوین همزمان با برگزاری آیین اختتامیه دوره آموزش مهارت محور بوت کمپ اینترنت اشیا 98 مطرح گردید.

مراسم اختتامیه دوره آموزش مهارت محور بوت کمپ اینترنت اشیا که از مرداد ماه سال جاری آغاز شده بود روز جمعه پانزدهم شهریور ماه با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر مدیران مرتبط با اکوسیستم نوآوری و کارافرینی کشور در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.

همچنین در این مراسم نمایندگان سازمان ها و شرکت های سرمایه گذاری و شتابدهی فعال کشور نیز جهت بررسی خروجی های این بوت کمپ حضور داشتند.

در ابتدا مهندس محمد قیصری، دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و مسئول برگزاری بوت کمپ به تشریح اهداف و دستاوردهای این بوت کمپ پرداخته و یک گزارش جامع آماری از این رویداد ارائه کردند.

ایشان اشاره کردند که هدف اصلی بوت کمپ ها آموزش و تربیت نیروهای ماهر و متخصص جهت ورود به بازار است و عمدتا آموزش ها بصورت عملی و اجرایی صورت میپذیرد و کمترین زمان به آموزش تئوری اختصاص می یابد. در این بوت کمپ که به مدت 160 ساعت برنامه ریزی و اجرا گردید، بیش از 100 ساعت برای آموزش عملیاتی و اجرایی در نظر گرفته شد که در قالب کار عملی انفرادی و گروهی صورت پذیرفت.

تا امروز تعداد اندکی بوت کمپ موفق اینترنت اشیا در دنیا داشتیم که امروز میتوانیم با افتخار اعلام کنیم یکی از با کیفیت ترین بوت کمپ های اینترنت اشیا در دنیا را در کشور عزیزمان ایران برگزار کردیم و این رویداد از لحاظ کیفی و کمی در سطح بین المللی برگزار شد.

بنا بر گزارش ارائه شده، از میان 140 نفر درخواست کننده شرکت در بوت کمپ، 65 نفر حائز شرایط بودند که بیش از نیمی از این تعداد، دانشجویان و فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته های برق، الکترونیک، مخابرات، سخت افزار، نرم افزار، امنیت و شبکه هستند. این افراد بر اساس تخصص هایی که داشتند در 11 گروه دسته بندی شدند که در هر گروه تنوع تخصص های لازم برای پیاده سازی سناریوهای اینترنت اشیا وجود داشت.

با بررسی هایی که مرکز تحقیقات اینترنت اشیا از بازار مربوطه و بازیگران این فناوری در کشور داشتند، مسئولیت پیاده سازی 11 کاربرد مهم اینترنت اشیا مانند کشاورزی، صنعت، سلامت، معدن، توانمندسازی معلولین، روشنایی هوشمند، خانه و ساختمان، پارکینگ، پسماند، خودروهای هوشمند و دامپروری به گروه ها اختصاص داده شد تا در انتهای بوت کمپ محصولی مرتبط با این حوزه ها تولید نمایند.

iotstartap

در این اختتامیه گروه ها نمونه های اولیه و آزمایشگاهی خود را برای حاضرین ارائه کردند تا پس از این رویداد بتوانند وارد بازار کار شوند.

در این مراسم جناب آقای دکتر احمدیان مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به ایراد سخنرانی پرداختند و ایشان نیز بر گسترش دانش مهارت محور در جهت توسعه اقتصاد دیجیتالی کشور تاکید داشتند. دکتر احمدیان بیان کردند که با اجرای بوت کمپ های تخصصی و متناسب با تقاضای بازار، فاصله میان آموزش و بازار کار که همیشه یکی از دغدغه های آموزشی کشور بوده از این طریق قابل برطرف سازی است.

در ادامه سخنان، ایشان به بازدیدی که در طول برگزاری بوت کمپ از تیم ها داشتند اشاره کرده و سطح برگزاری را بسیار خوب و با کیفیت دانستند.

همچنین سرکار خانم دکتر رستم خانی، دستیار معاونت توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایراد سخنرانی پرداخته و از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا بابت برگزاری مدل های جدید آموزش که در سطح دنیا نیز فراگیر شده و موجب کارافرینی در حوزه های فناوری مدرن می شود تشکر و قدردانی کردند.

ایشان با اشاره به اینکه نیمی از شرکت کنندگان از 14 استان کشور بودند ابزار خرسندی کردند و اعلام داشتند که پراکندگی آموزش های مهارت محور موجب میشود تا این متخصصان بعد از بازگشت به شهر خود اقدام به راه اندازی گروه ها و تیم های تخصصی کرده و دانش فنی کشور را بصورت متوازن ارتقا دهند.

سرکار خانم دکتر شاوردی از دیگر مدیران حاضر در این مراسم به تشریح روند حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان پرداخته و شرایط دریافت تسهیلات به این مجموعه های فناور را اعلام نمودند.

iotbootcamp98iran

 

همچنین در این مراسم تفاهم نامه ای میان مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و شرکت راهبران اینترنت اشیا (Linkap) در جهت ارتقای همکاری اکوسیستم و زنجیره ارزش این فناوری در کشور منعقد گردید. شرکت لینکپ یکی از فعالان تولید محصولات اینتنرت اشیا در کشور است که توانسته در نمایشگاه های بین المللی محصول خود را ارائه نماید.

در این مراسم تیم های آموزش دیده محصولات خود را برای حاضرین ارائه کرده و شرایط همکاری آینده را نیز اعلام نمودند.

مهم ترین هدف از ارائه های فنی تیمی انجام شده، آمادگی آنها برای اجرای پروژه های تخصصی در زمینه هوشمندسازی در کشور بود و ارائه ها نشان از تعدادی متخصص حرفه ای در این زمینه در کشور داشت که می‏تواند فرصت های فراوانی را برای ایران هوشمند فراهم آورند.

اختتامیه بوت کمپ اینترنت اشیا 98

در انتهای این مراسم نیز از حامیان، اساتید، مربیان آموزشی، کادر اجرایی و تعدادی از شرکت کنندگان برتر قدردانی بعمل آمد.

 

 

ekhtetamie bootCamp iot

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید