مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

استفاده از سیستم نورپردازی هوشمند در نمایشگاه کمپانی BMW

نمایشگاه کمپانی BMW

استفاده از سیستم نورپردازی هوشمند در نمایشگاه کمپانی BMW


کمپانی BMW در نظر دارد که با استفاده از سیستم روشنایی مبتنی بر اینترنت اشیا Aurora مدل‌های مناسب را برای خریداران در نمایشگاه هوشمند خود  برجسته نموده و طرح‌های طبقه‌بندی‌شده جدیدی را ارائه نماید.

این خودروسازی آلمانی از طریق قرار دادن خودرو بر روی یک سیستم روشنایی هوشمند با قابلیت تغییر تنظیمات به‌ صورت پویا، توجه خریداران را به مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف آن‌ها معطوف می‌کند. در صورت پیاده‌سازی این طرح مبتنی بر اینترنت اشیا امکان ارسال اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به تلفن‌های هوشمند خریداران از طریق این سیستم روشنایی هوشمند فراهم خواهد شد.

BMW با همکاری گروه نورپردازی شرکت Aurora در حال آزمایش این فناوری دریکی از مراکز تحقیقاتی خود در مونیخ می‌باشد.  Aurora لامپ‌های LED تولیدشده در خط AXiO خود را که پیش از این در نمایشگاه EuroShop به نمایش گذاشته بود، جهت استفاده در این پروژه در اختیار کمپانی BMW  قرار داده است.

این سیستم نورپردازی مبتنی بر اینترنت اشیا با تکیه بر حس‌گرهای تعبیه‌شده و تراشه‌های ارتباطی شرکت نورپردازی هوشمند Gooee طراحی‌شده و لامپ‌های فعال Gooee امکانات هوشمندانه‌ای نظیر کمک به خریداران در سراسر فروشگاه‌های بزرگ، ارائه اطلاعات محصول، استعلام موجودی‌ها و تجزیه ‌و تحلیل روند فروش را ارائه می‌دهند. البته اکثر این قابلیت‌ها مستلزم اتصال به ابر بوده و به‌طورکلی انتظار می‌رود که ارزش اینترنت اشیا به ‌واسطه اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دستگاه‌ ها و تجهیزات افزایش یابد. به گزارش مجله LED، شرکت Aurora امیدوار است که تا سال آینده از طریق اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط این سیستم نورپردازی مبتنی بر اینترنت اشیا کسب درآمد نماید.

این فنّاوری با تغییر تنظیمات نور، توجهات را به قسمت‌ها و ویژگی‌های مختلف خودرو جلب نموده و درصورتی که حس‌گرها متوجه تمرکز بیشتر خریداران بر روی یک قسمت خودرو گردند، یک محتوای صوتی و تصویری متشکل از اطلاعات مربوط به قسمت مورد توجه قرارگرفته به تلفن‌های هوشمند خریداران ارسال می‌شود. همچنین این سیستم نورپردازی مبتنی بر اینترنت اشیا بهBMW و دیگر فروشندگان کمک خواهد کرد که خودروهای خود را در موقعیت مناسب‌تری بر روی سطح زمین قرار دهند.

این سیستم هوشمند می‌تواند سطح نور و درجه وضوح رنگ را به ‌صورت خودکار در زمان حضور مشتریان تغییر دهد. اگر حس‌گرها تشخیص دهند که افراد متعددی در یک محل حضور دارند، میزان نور را افزایش داده و با افزایش وضوح رنگ یک محصول خاص، توجهات را به آن جلب می‌نماید. در طرح بهینه‌شده این سیستم، مشتریان از طریق یک نرم‌افزار تلفن همراه می‌توانند الگوهای سیستم نورپردازی مبتنی بر اینترنت اشیا را مطابق با خواست خود تغییر دهند و با استفاده از این طرح بهینه‌شده در نمایشگاه هوشمند BMW اطلاعات متفاوتی در اختیار خریداران متوسط و علاقه‌مندان به خودروهای لوکس هوشمند قرار خواهد گرفت.

Gary Bennett، مدیر پروژه Aurora عنوان کرده است:” این سیستم هوشمند نورپردازی از طریق برجسته‌سازی ویژگی‌های خودرو و ارسال بلادرنگ اطلاعات به تلفن‌های هوشمند مشتریان، بعد جدیدی از درک و کنترل را ایجاد کرده و تجربیات مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد”.

این کمپانی خودروسازی اولین شرکتی است که این سیستم هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا را پیاده‌سازی کرده و در ماه‌های آینده خرده‌فروشان و صاحبان کسب‌وکارهای دیگری هم از این سیستم در تجارت خود استفاده خواهند کرد. بنا بر گفته Bennett این کمپانی به‌صورت مداوم در مورد امکانات این سیستم مبتنی بر اینترنت اشیا با مشتریان خود گفتگو نموده و به دنبال جذب مشتریان بیشتری نیز می‌باشد. فروشگاه‌های متعددی در انگلستان نظیر Hamleys، Calvin Klein، TimberlandوHarvey Nichols & Debenham جهت استفاده از این سیستم نورپردازی در فروشگاه‌های خود با Aurora همکاری می‌کنند.

مسئولان Aurora اعلام کرده‌اند که مدت زیادی لازم است که صاحبان کسب‌وکارها تصمیم به استفاده از این سیستم هوشمند گیرند و کمپانی Gooee معتقد است که نبود یک استاندارد برای اتصال تراشه‌های ارتباطی بیسیم مبتنی بر بلوتوث، یکی از موانع گسترش این سیستم هوشمند خواهد بود. در حال حاضر این کمپانی از شبکه‌های بلوتوثی با دامنه محدود که قابلیت گسترش از طریق توپولوژی مش را داشته استفاده می‌نماید و بر طبق پیش‌بینی‌ها، انجمن علاقه‌مند به بلوتوث به‌زودی استانداردی را برای این سیستم ایجاد خواهد کرد.

نمایشگاه کمپانی BMW

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید