مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

استارآپ T_MINING، یک سیستم امن برمبنای بلاک چین

ioBridge RealTime IO

استارآپ T_MINING  یک سیستم امن برمبنای بلاک چین


استارآپ T_MINING  یک سیستم امن برمبنای بلاک چین برای جمع آوری و مراودات مالی دوطرفه در بندر آنتورپ ارائه داده است.

در حالت عادی مراودات مالی وجمع آوری کانتینرها اینگونه انجام می شود :

در حالت عادی شخصی که به گمرک برای باربری کانتینرهایش مراجعه میکند ابتدا بوسیله کارتی به نام ALFAPASS کد PIN مربوط به کانتینر را به روش های گوناگون EMial،SMS دریافت میکند که این کد توسط کارگزار ترابری بندر به شرکتهای باربری ارائه میشود تا عملیات انتقال را انجام دهند.

خب در این روش مشکلات عمده ای وجود دارد ازجمله : امن نبودن مراودات مالی طرفین(شخص و شرکت باربری)،امکان سرقت اطلاعات محرمانه از طریق کد PIN

-بلاک چین چگونه مشکلات را حل می کند؟

بلاک چین یک شبکه توزیع شده است که در آن همه گره ها دارای اطلاعات کل شبکه می باشند به عبارتی تراکنش ها و عملیات در صورتی ثبت می شود که همه افراد در شبکه به خوبی عمل کنند یعنی اگر کسی خواست نفوذ کند بدلیل ساختار بهم پیوسته اطلاعات گره ها در شبکه نمیتواند عملیاتی را انجام دهد.

با به کارگیری بلاک چین در بندر آنتورپ فقط طرفین معامله هستند که از اطلاعات کانتینر ها و کد pin بصورت امن و غیر قابل دستکاری باخبر هستند.

در این حالت شخص مراجعه کننده با  alfapassاز طریق اپلیکیشن که روی گوشی همراه خود دارد و در صورتی که همه چیز توسط شبکه تایید شد می تواند کد  pin را دریافت کند و در نهایت از طریق پیام هایی که در اپلیکیشن رد و بدل می شود عملیات انتقال کانتینرها انجام خواهد شد.

آینده این تکنولوژی:

ایجاد پلتفرم جامع اطلاعات گمرک آنتورپ

انتقال اسناد بصورت امن

نمایش پیشرفت فیزیکی انتقال کانتینرها

 

ioBridge RealTime IO

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید