مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

چگونگی تاثیر گذاری اخبار CES امسال، بر زیر ساخت های IT در سال 2018 (IoT ، AR و AI )

IoT ، AR ، AI

چگونگی تاثیر گذاری اخبار CES امسال، بر زیر ساخت های IT در سال 2018 (IoT ، AR و AI )


تازه ترین و بهترین نوآوری ها در تکنولوژی ، این ماه در CES  با بزرگترین ترین برند ها و معرفی جدید ترین و داغ ترین گجت ها ، برنامه ها و ماشین ها به نمایش گذاشته شدند .  در حالی که طی سال های گذشته ما شاهد معرفی دستگاه های IoT با ظرفیت های امداد‌رسانی هوشمند بودیم . امسال نظاره‌گر همگرایی فناوری‌هایی از قبیل: IoT ، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی ،آیینه‌های هوشمند مجهز شده با الکسا  ، هدست های AR با دستیار های هوشمند وهمچنین کوره‌های متصل بودیم. سامسونگ بار دیگر وعده داد که تمام محصولاتش تا سال 2020  با IoT  سازگار خواهند شد . این دستگاه های متصل توانمند شده به وسیله ی هوش مصنوعی ، به همراه  فناوری واقعیت افزوده ، نیازمند ظرفیت‌های محاسباتی و داده ای چشمگیر است . معرفی و استفاده از آنها  مستلزم ورود محاسبات بلادرنگ به مرزهای شبکه اینترنت می‌باشد که می‌تواند مانع از ایجاد تمرکز در توسعه ابری کسب‌وکار‌ها شود . راهکار های DNS ، که ارائه دهنده ی مدیریت ترافیک هوشمند و  خودکار سازی با سرعت بالا هستند ، به سازمان ها در ارایه یک تجربه خوب و شایسته کمک می‌کند.

 

IoT در یک حصار

بسیاری پیش بینی میکنند که امسال ،  IoT از فاز ارزیابی به فاز توسعه در مقیاس کامل انتقال خواهد یافت . تحلیلگرانی در 451 گروه ، پیشبینی کرده‌اند که تا سال 2020 ، ده میلیارد دستگاه IoT وجود خواهد داشت . گرچه امروز تجهیزات IoT تنها چیزی حدود نیمی از داده های تولید شده توسط حسگرها را جمع آوری میکنند و از این داده های جمع آوری شده  فقط نیمی از آنها‌ را تحلیل می‌کنند . پس وقتی استفاده از دستگاه های IoT رایج تر شود ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ همزمان که سازکارهای موجود در فناوری‌های مختلف با IoT همگام می‌شوند ، تیم های IT در برخورد با این داده‌ها با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شوند– صرف نظر از احتمالات شکست جدی این تجهیزات، در صورتی که از این دستگاه ها به خوبی محافظت نشود ، این افزایش در داده های IoT باعث می‌شود زیرساخت DNSمتحمل وظایف و مسئولیت‌های بیشتری شود.

راهکار های DNS قدیمی مبتنی بر حصار (BIND) وهمچنین مبدل ها نمی‌توانند پاسخگوی نیازمندی های بلادرنگ برنامه های IoT باشند ، برنامه هایی که برای فراهم آوری استراتژی های رایانش آستانه ای متکی بر سرعت بالا و مدیریت بلادرنگ هستند نهفتگی را از بین میبرند . برای مثال ،استلزامات بخصوصی برای رایانش محیطی، تصمیم گیری وتعیین زمان دقیق تغییر وضعیت یک خودروی معلق روی یک سرور به یک وضعیت دیگر وجود دارد، یا برای یک پورت انسولین که هنگام افت جدی قندی خون بیمار به سطح خطرناک به پا تزریق میشود ، حتی سرعت 200 میلی ثانیه هم کم است .

راه حل این مدل ساختاری توزیع شده این خواهد بود که شرکت ها،مراکز داده و رایانش خود را به به دستگاه های IoT آستانه‌ای ، نزدیک تر کنند . در عوض  شرکت ها میتوانند بیشتر و بیشتر برآن دسته از فناوری های DNS که شامل عملیات مدیریت می‌باشد و همچنین اجازه ی بارگذاری مستقیم کار را در پهنه ی چنین ساختار آستانه‌ای توزیع شده ای  می‌دهد اتکا کنند  تا تصمیم های مسیریابی بلادرنگ و هوشمند‌تری اتخاذ کرده و تاخیر را برای کاربران به حداقل برسانند .

دومین دغدغه ی زیرساختی در حوزه ی  دستگاه های IoT این است که اکثر آنها  طول عمر بلندی دارند ولی از نگاه امنیتی ، عموما قابلیت بروز رسانی ندارند . دستگاه های IoT برای اتصال و دریافت خدمات ابری به دامنه ای مطمئن ، ایمن و تضمین شده  برای دوره های زمانی طولانی نیاز دارند . برای این دستگاه ها حیاتی است که از بهترین زیر ساخت های IT و  DNS های مقاوم در برابر DDoS استفاده کنند تا آنلاین و ایمن بودن دستگاه‌های متصل به آن تضمین شود.

 

نیازمندی های جدید IT برای واقعیت افزوده

اگرچه که راهکارهای واقعیت افزوده هنوز فراگیر نیستند ، AT&T برنامه ای برای راه اندازی یک فضای آزمایش رایانش آستانه‌ای در سیلیکون ولی (Silicon Valley) دارد تا تضمین کند واقعیت افزوده “خبر بزرگ” بعدی خواهد بود . پیش از راهکار های AR  برای کمک به پیاده‌ سازی پارکینگ های موازی ، ساخت اتاق های نمایش مجازی را در خرده فروشی ها و یا ایجاد سرگرمی توسط بازیها بوجود آمدند. اینبار ما خودماندرحال تجربه مراحل نهایی همگام سازی فناوری‌ها هستیم.

در آینده واسط های کاربری  همچنان که قالب سازنده آن‌ها بهینه میشود ، خودشان هم نادیدنی تر می‌شوند . همزمان با این بهینه سازی  ، کاربردهای ابتکاری تری از AR ظهور خواهند کرد . واقعیت فناوری AR پیشرفتهای حاصل به صورت کلی این است که نیازمند رایانش و پردازش گرافیکی بنیادی از تلفن های هوشمندگرفته تا دیگر دستگاه های متصل هستند ، که میتواند به سرعت باعث خالی شدن باتری شود. ضروریست نوع پردازش به پردازش ازنوع ابری تغییر شکل دهد تا مصرف انرژی را در نقطه ی پایانی دستگاه‌ها به حداقل میزان خود برساند . در کنار رایانش آستانه‌ای(Edge)، راهکار های DNS نسل بعدی روشهای مسیریابی هوشمندتری برای ایجاد اطمینان از تعامل برنامه‌های واقعیت افزوده با فضای ابری، از طریق بیشترین پهنای باند و کمترین تاخیر زمانی تجهیزات ابری برای همه ی کاربران ، بهبود عملکرد و تضمین یک تجربه ی کاربری بینظیر ، ارائه دهنده ی مسیریابی (routing) هوشمند خواهند بود .

 

هوش مصنوعی ، وظایف دستی خسته کننده را پایان میبخشد

با اینکه هوش مصنوعی تهدید خاصی در جهان ایجاد نکرده باعث بروز ترس درجهان شده است.

 توقع نداشته باشید که هوش مصنوعی به سرعت ربات‌هایی را خواهد داشت که باعث از بین رفتن بسیاری از مشاغل به صورت بنیادی شود .  در رابطه با این ترس غیرعقلانی از دست دادن مشاغل با ورود هوش مصنوعی ، تحقیقات مک کینسی نشان میدهد با اینکه خودکار سازی( به‌عنوان جت‌گیری اصلی فناوری هوش مصنوعی) شتاب یافته است ،نمی‌تواند تاثیر چشم گیری بر از دست دادن شغل ها تا بیش از یک دهه ی دیگر بگذارد . طبق گزارش  آنچه که روی دادنش محتمل تر است ، تغیر شکل شغل هاست .

در این حال ، سازمان هایی که از خودکار سازی استقبال میکنند ، شاهد برتری خود نسبت به سازمان هایی خواهند بود که فرایندهای تکراری را به شکل دستی اجرا میکنند . برای مثال ، بعضی فراهم آورندگان مدیریت ترافیک و DNS مدرن ، با استفاده از API های بلادرنگ و الگوریتم های مسیر یابی که ترافیک شبکه را خودکار میکنند و فرآیند‌های مدیریتی را تغییر می‌دهند ، تیم های مدیریت شبکه را از انجام این کار خسته کننده ولیکن حیاتی رها کرده و اجازه میدهند روی وظایف استراتژیکی‌تری تمرکز کنند .

پیشرفت  دستگاه های  IoT ، AR و AI با خود مزایای قابل توجهی برای مصرف کننده ها و شرکت ها به همراه می‌آورند ولیکن معرف چالش های جدیدی برای زیر ساخت های IT موجود نیز هستند . همچنان که استفاده از این فناوری ها ادامه می‌یابد ، شرکت ها به دنبال راه های جدیدی برای ارتباط با ترافیک از طریق کاربران ، خودکار سازی تصمیم گیری های مسیر یابی و فراهم آوری یک ارتباط ایمن و همیشه متصل خواهند بود.

 

IoT ، AR ، AI

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید