مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

بررسی هوشمندسازی در بندر هامبورگ

csm Landungsbruecke und QueenMary IB 01 c88a9c3207

بررسی هوشمندسازی در بندر هامبورگ


بندر هامبورگ یکی از بزرگترین بنادر اروپاست که جهت بهره وری در ارائه خدمات از هوشمندسازی برپایه iot استفاده کرده است بطوریکه مقامات بندر هامبورگ پيش بينی می نمایند با بکارگيری روز افزون این فناوری تا سال 2030 ميلادی ظرفيت بندر را بدون اضافه نمودن هيچ گونه فضایی به دو برابر افزایش دهند.

-هوشمند سازی بندر هامبورگ سه بخش دارد:

1.زیرساخت (شامل فناوری های بکاربرده شده در حوزه iot)

2.کنترل جریان ترافيک (یکی از معضلات بنادر که بهره وری را پایين می آورد ترافيک وسایل نقليه است)

3.نظارت بر جریان تجارت (ایجاد شفافيت در روند تجارت کالاها ،اشخاص حقيقی و نوع کالاها) .

با هوشمند سازی هنگامیکه یک فرد بخواهد کالاهای خود را به بندر انتقال دهد ميتواند با مراجعه به سيستم ترافيک بندر از وضعيت ترافيک آگاه شود البته این به اینجا ختم نميشود آن شخص ميتواند از وضعيت انبارهای خالی و وضعيت پارکينگ ها اطلاعات کسب کند. تا در زمان مناسب اقدام به حرکت کند .
در نهایت با وارد شدن کانتينرهای هوشمند امکان ردیابی این کالاها بصورت بلادرنگ از طریق اینترنت امکان پذیر است.
بطور کلی هوشمند سازی ميتواند در دراز مدت برای بنادر کمک شایانی به توسعه اقتصادی و بهره وری در کار کند از جمله مشکلات رایج در بنادر سنتی ميتوان به طولانی شدن زمان ترخيص کالا و کانتينر و رسوب کالا و کانتينر در بنادر کشور، دوباره کاری در ورود داده ها و اطلاعات، عدم امکان رهگيری کامل کالاو کانتينردر کشور، ارائه آمار و ارقام متفاوت از عملکرد صادرات و واردات کشور توسط موسسات ذیربط اشاره کرد که ميتوان با هوشمندسازی آنها را رفع کرد.

csm Landungsbruecke und QueenMary IB 01 c88a9c3207

 

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید