مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

اینترنت اشیاء خدمات بهداشتی و درمانی را بهبود می بخشد.

اینترنت اشیاء و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی

 

 اینترنت اشیاء خدمات بهداشتی و درمانی را بهبود می بخشد.


 

دستگاه های اینترنت اشیاء که قابلیت گزارش بلادرنگ و بدون دخالت انسان را دارند ، توانسته اند  سطح جدیدی از کارایی ، راحتی و اتوماسیون را فراهم کنند. بهداشت و درمان یکی از بخش هایی است که در خط مقدم کسب و کار IoT قرار دارد و بر اساس پیش بینی ها این بازار در پایان سال 2020 ارزشی معادل با 117 میلیارد دلار خواهد داشت .

 

بررسی جنبه های مختلف تاثیر اپلیکیشن های ارتباطی بلادرنگ بر مدیران ، پزشکان و بیماران :

 

تحرک پذیری اینترنت اشیاء

از ویژگی های اصلی مراقبت های بهداشتی اینترنت اشیا ، تحرک پذیری آن است . مجاورت جغرافیایی از طریق ردیابی و تجزیه و تحلیل  پزشکان ، پرستاران ، درمانگاه ها و اتاق عمل ها ، اطلاعات را به صورت بلادرنگ در اختیار تیم های پزشکی قرار داده و موجب برقراری همکاری قوی تری بین تیم های مراقبتی می شود .

متخصصان فنی اینترنت اشیاء

اطلاعات مورد استفاده در صنعت مراقبت بهداشتی اینترنت اشیاء بسیار زیاد و مبتنی بر ابر است و بهره برداری درست از این داده ها برای مهندسان دستگاه های پزشکی بسیار مفید است . دستگاه های متصل به اینترنت در صورت بروز نقص میتوانند به صورت بلادرنگ به مهندسان هشدار دهند و از بروز اختلال های طولانی مدت جلوگیری کنند . مهندسان با آگاهی پیدا کردن از وجود مشکل ، در ابتدا به رفع آن پرداخته و سپس شروع به برنامه ریزی مجدد برای خدمات رسانی دوباره به بیماران میکنند .

همگام سازی و انتقال اطلاعات توسط اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء از طریق ایجاد ارتباط موثر و قابل اعتماد تر میان تیم های پزشکی ، موجب ارتقای سطح کیفیت مراقبت از بیماران می شود . اپلیکیشن های تلفن همراه با استفاده از شبکه های ارتباطی امن ، اطلاعات بیماران را در کسری از ثانیه بروز رسانی کرده و در دسترس پرستاران و پزشکان قرار میدهند . میزان دقت و زمان تولید این اطلاعات در شرایط بحرانی از اهمیت حیاتی برخوردار است . بطور مثال ، در صورت وجود کوچکترین بی دقتی در جمع آوری اطلاعات مربوط به زمان و میزان مصرف یک دارو برای یک بیمار ، ممکن است صدمات جبران ناپذیری ایجاد شود .

نوآوری در زنجیره تامین پزشکی با اینترنت اشیاء

توسعه دهندگان سیستم های اینترنت اشیاء به منظور افزایش سرعت انتقال و بررسی داده های بزرگ در حال ایجاد نوآوری در زنجیره تامین مراقبت های بهداشتی هستند . شرکت های شخص ثالث این اطلاعات مراقبتی را دریافت ، ذخیره و پردازش کرده و در اختیار تیم های پزشکی قرار میدهند .

مدیریت موثر

بهره وری ، کم هزینه بودن و کیفیت از مهم ترین اولویت های مدیریت پزشکی بشمار میرود . با استفاده از جمع آوری اطلاعات به دست آمده از اپلیکیشن های تلفن همراه و مبتنی بر ابر ، بیمارستان میتواند برنامه ریزی موثرتری برای بیماران انجام دهد و این برنامه ریزی موثر موجب گردش مالی سریع تر و رضایتمندی بیشتر می شود.

با وجود فراگیر شدن اینترنت اشیاء ، هنوز هم بسیاری از بیمارستان ها و مراکز پزشکی به دلیل سنگین بودن هزینه ها از بکارگیری این فناوری سر باز می زنند، اما با توجه به پیشرفت های اینترنت اشیاء و مزیت های فراوان آن تا چند سال آینده این فناوری در تمام بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی پیاده سازی خواهد شد . 

 

اینترنت اشیاء و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید