مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

اینترنت اشیاء در ایران و پاسخ واعظی وزیر ارتباطات در خصوص مشکلات فرکانسی

مشکلات فرکانسی اینترنت اشیاء در ایران

 

اینترنت اشیاء در ایران و پاسخ واعظی وزیر ارتباطات در خصوص مشکلات فرکانسی

 

وزیر ارتباطات درباره یکی از مشکلات اپراتورها در حوزه اینترنت اشیاء که فرکانس ارتباطی است، گفت: از دو سال قبل در وزارت ارتباطات کمیته ویژه‌ای برای IoT تشکیل دادیم و یکی از بحثهای مطرح در آن مربوط به حریم خصوصی مردم بود.

وی افزود: بحث‌های امنیت و قوانین و مقررات هم دیگر موضوعات مطرح در این کمیته است که رگولاتوری در حال کار کردن روی آنهاست و آنچه بعد از اینها مطرح می‌شود، فنی و زیرساختی خواهد بود.

واعظی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیز سرمایه‌گذاری خوبی روی این مقولات انجام داده اند، گفت: در فرکانس مشکلی نداریم و در فرکانسی هستیم که دستمان بسته نیست ولی اگر امروز که کار آزمایشگاهی اینترنت اشیاء می‌شود، فرکانس را تخصیص دهیم زمانیکه کار تجاری می‌شود با کمبود مواجه می‌شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بحث مشکلات و کمبودهای زیرساختی در حوزه تخصیص اینترنت پرسرعت عنوان کرد: آنچه مربوط به دولت و زیرساخت می‌شود، به صراحت می‌گویم با مشکلی مواجه نیست و قادر به پاسخگویی نیاز تمامی اپراتورها و مخابرات هستیم.

وی ادامه داد: تمام مشکلات مربوط به کیفیت شبکه زیرساخت که به گذشته باز می‌گشت مرتفع شده و از اینجا به بعد تمام موضوعات به دسترسی باز می‌گردد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه محدودیت‌های سرعتی روی سیم مسی را به صورت موقت حل کردیم، ابراز کرد: در ۱۳۲ شهر کشور تکنولوژی TD-LTE راه‌اندازی شده و در برخی مناطق جدید هم فیبرکشی انجام شده است.

او خاطر نشان کرد: البته در دنیا تجهیزاتی بکار گرفته شده که از سرعت را روی سیم مسی از دو به هشت مگابیت بر ثانیه می‌رساند.

مشکلات فرکانسی اینترنت اشیاء در ایران

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید