مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

فناوری اینترنت اشیاء یکی از شش موضوع داغ پرطرفدار برای بانکداری 2017 شناخته شد

اینترنت اشیاء و بانکداری

 

فناوری اینترنت اشیاء یکی از شش موضوع داغ پرطرفدار برای بانکداری 2017 شناخته شد.


 

در آغاز سال جدید، تغییرات قریب الوقوعی در سیستم بانکداری ایجاد میشود و تنها بحث موجود این است که چه کسی این تغییرات را هدایت خواهد کرد ؟ برخی ایده در مورد این که چگونه سیستم بانکداری دگرگون خواهد شد ، وجود دارد .

نقش سیستم بانکداری در تجارت صوتی اینترنت اشیا / پرداخت های صوتی ، خانه های هوشمند / خودرو های هوشمند چیست ؟

سیستم صوتی جایگزین سیستم نوشتاری شده است . به عنوان مثال ، Sandy Lobenstein ، معاون بخش استراتژی های متصل و برنامه ریزی محصولات ف پیش بینی کرده است که این دستیاران صوتی به اجزای اصلی خودرو  تبدیل میشوند و همچنین پرداخت های صوتی ،  نیروی محرکه لازم برای حرکت وسایل نقلیه را فراهم میکنند . با توجه به صف های موجود برای گفتگوی خودرو ها با یکدیگر – مانند نیسان و بی ام دابلیو با کورتانا و یا هیوندا با گوگل هوم ، این دیدگاه آن چنان هم از افق های فکری دور نیست .

از خودرو تا آشپزخانه ها ، مسترکارت و سامسونگ همانند ال جی و آمازون ، به صورت مشترک ویژگی های فریزر های هوشمند خود را گسترش داده و امکان سفارش مواد غذایی و پرداخت آن از طریق صوت را فراهم کرده است . این خبر در کنفرانس CES 2017 اعلام شد .

هم اکنون  هتل های شهر وگاس در حال بهره برداری از این انقلاب صوتی هستند . بنابراین بانک چه اقداماتی را انجام میدهد؟

باید بر روی مفهوم صوت در سیستم بانکداری و تشخیص آن تامل کرد . به عنوان مثال ، کمپانی های Cortana و Alexa اولین سرمایه گذاری را بر روی تست نرم افزار ها انجام داده اند . موسسات ملی دیگر مانند بانک آمریکا و USAA به دنبال استفاده از تکنولوژی صوتی به عنوان یک لایه امنیتی بیشتر هستند . حتی اگر این موارد کاربردی به عنوان دستیار تلقی شوند ، از توانایی صوت در سیستم بانکداری در این سال چشم پوشی نخواهد شد .    

اینترنت اشیاء و بانکداری

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید