مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

یکپارچه سازی اینترنت اشیا و مدل های درآمد زایی بزرگترین چالش های سال 2017 محسوب میشوند

یکپارچه سازی اینترنت اشیا و مدل های درآمد زایی

 

بر طبق پیش بینی های کمپانی Essence ، یکپارچه سازی اینترنت اشیا و مدل های درآمد زایی بزرگترین چالش های سال 2017 محسوب میشوند.


Essence یک پیشرو در زمینه ارائه اینترنت اشیا است . آن ها راه حل های موجود برای خانه های متصل و هوشمند که مبتنی بر سرویس ابری هستند را بررسی کرده و همچنین اقداماتی که در این بازار در سال 2016 انجام شده است را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند تا بتوانند به رویکردی کلیدی برای سال 2017 دست یابند.

بر اساس فعالیت های صنعتی که در سال 2016 انجام شده است به نظر میرسد که ایجاد یک ثبات طولانی مدت در پلتفرم های مدیریت خانه بدون انجام هزینه و مدل فریمیوم غیر ممکن خواهد بود . مدل های کسب و کاری که به صورت سر به سر برای مدت کوتاهی ایجاد شده اند در زمینه های تولیدات مصرفی ، پرداخت هزینه به ارائه دهندگان خدمات و ایجاد درآمد در محدوده زمانی معین در سال 2017 به کار خود ادامه خواهند داد . همچنین ارائه دهندگان خدمات به دنبال یافتن رویکرد هایی برای حفظ درآمد ماهانه(RMR) هستند . کسب درآمد از طریق ارائه خدمات و راه حل ها باعث ایجاد ارزشهای بالایی در حفظ درآمد ماهانه و همچنین حفظ مشتری میشود.

در مدل های خرید مشتری ، در موقعیت هایی که خرید باید به صورت آنلاین انجام شود اکثرا از طریق سیستم های کامل انجام میشود و در این زمینه دارای نوسانات زیادی هستند . هم اکنون ارائه دهندگان اینترنت اشیا نیاز دارند که با استفاده از شبکه های اینترنت اشیا بر روی یکپارچه سازی و همچنین موضوع امنیت (به دلیل حملات سایبری ای که در ماه اکتبر رخ داد) تمرکز بیشتری داشته باشند.   

فاکتور X در سال 2017 منتشر خواهد شد و با توجه به مدل های خدمات در حال انجام ، به نظر میرسد که این فاکتور باعث گسترش جریان های درآمدزا شود و همچنین اطلاعات به دست آمده از کاربرد های مصرفی را جمع آوری خواهد کرد. آن ها با استفاده از اطلاعات خود قادر خواهند بود که زمان تعمیر و نگهداری را پیش بینی کنند تا مانع بروز اختلال  و یا از طریق فروش خدمات به اشخاص ثالث برای خدمات و خرید و فروش لوازم متصل یا وسایل نقلیه کسب درآمد کنند . حتی امکان دارد که این روش به طور کلی جایگزین RMR سنتی شود.

قابلیت تشخیص صدا و فناوری های تعاملی مشابه به آن در بیشتر دستگاه ها قرار خواهند گرفت ، در نتیجه فرصت های بیشتری برای امنیت ، نظارت بر بهداشت و درمان و ارائه خدمات ایجاد میشود . این فناوری سطح جدیدی را در تعامل مشتری با ارائه دهندگان خدمات در تمام سنین بنا کرده است در نتیجه کاربران میتوانند با خانه های خود به صورت کاملا مستقل از تلفن های هوشمند خود در تعامل باشند .

مصرف کنندگان نه تنها با تلفن های خود بلکه با دستگاه های متعدد دیگری میتوانند در تعامل باشند . به طور مثال فرض کنید یک دکمه در انتهای یخچال وجود داشته باشد و با خودرو تماس برقرار کند تا به او بگوید که در راه خانه باید شیر خریداری بشود . البته به نظر میرسد که این تصور نمیتواتد خیلی دور از انتظار باشد .

Essence دو دستگاه کامل از خانواده اینترنت اشیا را ارائه میدهد – دستگاه های Care@home – دستگاه هایی هستند که بر تشویق به مستقل بودن ، نظارت ، سیستم های شخصی اضطراری ، فعالیت ها و تشخیص نقص تمرکز دارند . دستگاه های WeR@home – دستگاه هایی هستند که امنیت ، ایمنی و مدیریت در خانه را از طریق Z-wave و IFTTT ایجاد میکنند .

یانیو امیر (Yaniv Amir) مدیر عامل کمپانی Essence می گوید : ” ما در زمینه اینترنت اشیا قبل از این که  به صورت فعلی در صنعت باشد فعالیت داشته ایم . به نظر میرسد که در سال 2017 تغیرات و نوسات زیادی را در پیش رو داشته باشیم و ما به عنوان یک نیروی محرکه در این شرایط پر نوسان به کار خود ادامه خواهیم داد . این سفر سرگرم کننده خواهد بود”.

یکپارچه سازی اینترنت اشیا و مدل های درآمد زایی

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید