مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

رونمایی از دوربین های 360 درجه ، بلندگوهای هوشمند ، ابزارهای پوشیدنی و همچنین ارائه واقعیت مجازی یا افزوده در نمایشگاه CES 2017

نمایشگاه CES 2017

 

رونمایی از دوربین های 360 درجه ، بلندگوهای هوشمند ، ابزارهای پوشیدنی و همچنین ارائه واقعیت مجازی یا افزوده در نمایشگاه CES 2017


مارتین گارنر ، معاون ارشد کمپانی CES ، از جدیدترین محصولات خود در این نمایشگاه رونمایی کرد و دیدگاه های خود را در مورد برخی از موضوعات کلیدی این نمایشگاه بیان کرد .

فراگیری ماشین ها و هوش مصنوعی

در طی نمایشگاه های دو سال گذشته ، اینترنت اشیا به یک عبارت اساسی و پرتکرار تبدیل شده است . اما متخصصان بر این باور بودند که در سال 2017 تمرکز اصلی این نمایشگاه بر روی فراگیری ماشین ها و هوش مصنوعی قرار دارد و بر طبق پیش بینی های صورت گرفته سرمایه گذاری بیشتری بر روی فراگیری ماشین ها نسبت به اینترنت اشیا صورت خواهد گرفت . 

بلندگوهای هوشمند

در سال 2016 این بلند گو های هوشمند تنها از گوگل و آمازون قابل خریداری بودند اما طیف گسترده ای از آن ها در نمایشگاه سال 2017 به نمایش گذاشته شد . بر اساس نتایج به دست آمده ، کسب موفقیت این بلندگوها در بازار تنها به بستر نرم افزاری این تکنولوژی بستگی دارد و سخت افزار آن ها نقش تعیین کننده ای ندارند .

مارتین گارنر بیان کرده است : ” ما معتقدیم که این بلندگو ها در سال 2017 کار خود را از خانه های متصل شروع خواهند کرد و همچنین با ورود دستیاران اکو آمازون و گوگل ، کاربران علاقه بیشتری به استفاده از این تکنولوژی نشان خواهند داد” . این بلندگو ها قابلیت این را فراهم میکنند که مصرف کنندگان بتوانند با استفاده از زبان طبیعی خود با تنظیم کننده دما ، لامپ ها و دیگر دستگاه های هوشمند در تعامل باشند و خانه های خود را به صورت کاملا خودکار کنترل نمایند .

ارائه واقعیت های مجازی و افزوده

واقعیت های مجازی و افزوده از موضوعات اصلی این نمایشگاه به شمار میروند . هدف گذاری شرکت ها بر این اساس است که باید حرکتی سریع و جمعی بر روی این واقعیت ها صورت بگیرد زیرا که این حرکت روند کندی را در سال 2016 دنبال کرده است . همچنین شرکت کنندگان این کنفرانس تلاش کردند که جدیدترین و بهترین تجربیات خود را در کنفرانس های مطبوعاتی نمایشگاه به اشتراک بگذارند .

 

 دوربین های 360 درجه

در راستای حمایت از حرکت رو به رشد واقعیت مجازی ، محتوای 360 درجه به سهولت میتواند از طریق بستر های Facebook و YouTube به اشتراک گذاشته شود و به همین دلیل پیش بینی میشود که حجم زیادی از گوشی های هوشمند مجهز به دوربین های 360 درجه یکپارچه شده ، تولید و به بازار عرضه شوند .

ابزار های پوشیدنی

ابزار های پوشیدنی به بحثی بسیار داغ در دو سال اخیر تبدیل شده است . با وجود این که سرمایه گذاری زیادی بر روی این تکنولوژی صورت گرفته است اما بررسی متخصصان نشان میدهد که تولید کنندگان این ابزارها با چالش های بسیار زیادی رو به رو هستند . برای مثال ، ساعت های هوشمند تمام لمسی هنوز یک هدف مشخص و اصلی ندارند و تولید کنندگان هنوز هم موفق به یافتن راه حلی برای این مشکل نشده اند .

بر این اساس، متخصصان معتقدند که میزان فروش ساعت های آنالوگ هوشمند که توسط کمپانی اپل و سایر کمپانی ها طراحی میشوند بیشتر از ساعت های هوشمندی که صفحه تمام لمسی الکترونیکی دارند ،خواهد بود .

در سال 2017 ، ابزارهای پوشیدنی به شکل های مختلف و بسیار متنوعی به بازار عرضه میشوند و همچنین تا پایان سال 2018 یک میلیون جفت کفش ورزشی هوشمند به فروش خواهد رسید و به اولین بازار انبوه در زمینه لباس بدل خواهد شد .  

خودکارسازی کامل خودروها

در پنج سال گذشته خودرو های هوشمند بیشتری در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است و هرساله به قابلیت های آن ها افزوده میشود زیرا که علاقه به ساخت خودرو های کاملا مستقل و بدون راننده بیشتر شده است . اگرچه که متخصصان هشدار میدهند که فرآیند ساخت این خودرو ها بسیار طولانی است و سال ها زمان میبرد .

در این راستا ، تولید و عرضه این خودرو ها به بازار حداقل تا سال 2025 ممکن نخواهد بود زیرا که مسایل و مشکلات بسیار پیچیده ای در زمینه های قوانین ، مقررات ، امنیت ، پذیرش مصرف کنندگان و همچنین طراحی بی نقص نرم افزارهای این خودرو ها وجود دارد .

مارتین گارنر بیان کرده است :” مسایل و مشکلات مطرح شده به هیچ وجه باعث توقف این تکنولوژی نمیشود اگرچه که ما نمیتوانیم انتظار عرضه سریع این خودرو ها را در بازار داشته باشیم زیرا که وضع قوانین برای این تکنولوژی پیشرفته بسیار پیچیده است”. 

 نمایشگاه CES 2017

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید