مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

برگزاری کارگاه اینترنت اشیا در نشست سالیانه فناوری اطلاعات شرکت Bosch با حضور دوتن از نمایندگان مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

نشست سالیانه فناوری اطلاعات شرکت Bosch و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

برگزاری کارگاه اینترنت اشیا در نشست سالیانه فناوری اطلاعات شرکت Bosch با حضور دوتن از نمایندگان مرکز تحقیقات اینترنت اشیا


 

نشست سالانه فناوری اطلاعات شرکت Bosch آلمان در تاریخ  2017.10.24  (دوم آبان 1396) با حضور کارمندان و مدیرعامل محترم این شرکت،  آقای Andreas Schmidt و همچنین جناب آقای Mostafa Ayhan، متخصص حوزه Industry 4.0 و  IoT در ترکیه، خاور میانه و آفریقا و با حضور دوتن از نمایندگان مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران، جناب آقای مهندس قیصری به عنوان دبیر مرکز و جناب آقای مهندس خوشوقت به عنوان مدیر پروژه،  با محوریت انقلاب صنعتی چهارم و اینترنت اشیا در محل هتل اسپیناس پالاس شهر تهران برگزار شد.

نشست سالیانه فناوری اطلاعات شرکت Bosch و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

این نشست با صحبت های آقای Schmidt آغاز و با سخنرانی آقای Ayhan با محوریت انقلاب صنعتی چهارم ادامه یافت. در این نشست مهندس خوشوقت سخنرانی ویژه ای با محوریت آمادگی ایران برای مواجه با پارادایم های تغییر انجام دادند. ایشان همچنین با اشاره به سرعت پیشرفت انقلاب دیجیتالی و معرفی مهمترین پیشرانها و اهرم­های نسل چهارم صنعت، مبحث ویژه ای در ارتباط با سنجش میزان آمادگی کشور ایران برای پذیرش و بهره گیری از  انقلاب دیجیتالی مطرح کردند. خوشوقت در ادامه با معرفی رتبه و جایگاه ایران در شاخص میزان آمادگی شبکه (NRI) به تحلیل وضعیت ایران در سنجه­ های چهارگانه این شاخص جهانی پرداخته و از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند. با توجه به درخواست مجموعه بوش در خصوص معرفی اولیه اینترنت اشیا برای کارمندانشان، علاوه بر ارائه تعاریف و مفاهیم این فناوری، کاربردهای متنوع آن نیز تشریح گردید. در انتها به بررسی دیدگاه های مختلف در رابطه با چرخه حیات این فناوری و همچنین آینده این فناوری در بازار جهان و  ایران پرداخته و دیدگاه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات را در رابطه با پیشرانی کشور ایران در زمینه  IoT در خاور میانه مطرح ساخت.       

در نشست پایانی میان مدیرعامل این شرکت و دبیر مرکز تحقیقات اینترنت اشیا صحبت­هایی در حوزه همکاری دوجانبه در کشور مطرح گردید.

در محل هتل اسپیناس پالاس شهر تهران

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید