مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

همکاری مرکز نوآوری نکسترا در جهت رشد تیم‌های بوتکمپ اینترنت اشیا

photo_2022-09-13_15-15-53

حضور تیم‌های بوتکمپ اینترنت اشیا در مرکز نوآوری نکسترا در راستای شتابدهی و شبکه‌سازی در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی

 

بوت‏‌كمپ اينترنت اشيا يك دوره آموزشی فشرده و هدفمند برای علاقه ‎مندان به حوزه هوشمندسازی است كه به منظور آموزش حرفه‌‎‏‌ای و آماده ‏‎سازی افراد برای ورود به بازار كار برگزار می‌شود. به منظور آشنایی با این فناوری و همچنین درک روند توسعه محصولات مبتنی بر آن، آموزش در این دوره در 6 بخش سخت افزار، ارتباطات مخابرات، پلتفرم، هوش مصنوعی و امنیت اینترنت اشیا انجام می‌شود و در کنار آموزش‌های عملیاتی، شرکت کنندگان به صورت همزمان به پیاده سازی سناریوهای کاربردی به صورت MVP در حوزه‌های مختلف مانند شهر هوشمند، صنعت نسل چهارم، خودرو متصل، ساختمان هوشمند، سلامت هوشمند و غیره می‌پردازند.

این دوره از روز 15 شهریورماه به همت مرکز اینترنت اشیا ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، شرکت همراه اول (مرکز تحقیق و توسعه و آکادمی همراه)، صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز نوآوری نکسترا و شتابدهنده دانش بنیان ارغوان نوآفرین در حال برگزاری است و دستاوردهای تیم های آن در 21 مهرماه در اختتامیه به نمایش گذاشته خواهد شد.

در راستای حمایت مرکز نوآوری نکسترا از این دوره به منظور شتابدهی و شبکه‌سازی در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی، چهارمین جلسه آموزشی این رویداد به میزبانی نکسترا و در این مرکز برگزار گردید تا شرکت کنندگان بتوانند با راهنمایی اساتید و مربیان این مرکز با فضای نوآوری آشنا شوند و از رهنمودهای متخصصین اکوسیستم هوشمندسازی بهره مند گردند.

تمرکز اصلی مرکز نوآوری نکسترا بیشتر بر شتابدهی در حوزه اینترنت اشیا، شهر هوشمند، امنیت سایبری، فناوری‌های ارتباطی و مخابراتی و بلاکچین است. شرکت‌کنندگان این بوت کمپ بعد از گذراندن دوره، توانایی‌های لازم برای عملیاتی کردن دانش خود به شیوه‌های مختلف را به دست می‌آورند که می‌توان به مواردی از این دست اشاره کرد:‌‌

  • امکان جذب به عنوان نیروی‌کار تخصصی
  • امکان انجام پروژه‌های استارتاپ‌ استودیوی نکسترا

 

هدف از برگزاری این بوت‌کمپ و حمایت حامیان آن، توسعه اکوسیستم هوشمندسازی و نوآوری است تا در راستای آن به رشد کسب و کارهای نوین و فناور کمک شود.

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید