مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

ماژول هوشمند 5G جدید شرکت Quectel

hardware

 شرکت Quectel ماژول هوشمند 5G جدید با کارایی بالایی را تحت عنوان SG560D توسعه داده است. هدف Quectel از ارائه این محصول بهره حداکثری از پتانسیل AIoT در توسعه راهکارهای هوشمند بوده است. ماژول SG560D یک ماژول هوشمند اندرویدی است که نتیجه ادغام فناوری‌های 5G New Radio (NR) و هوش مصنوعی (AI) با یکدیگر بوده است. SG560D با داشتن یک CPU و GPU قدرتمند، قادر است از سناریوهای کاربردی پیچیده‌ که نیاز به سرعت انتقال داده و قابلیت‌های محاسباتی بالا دارند حمایت نماید. این ماژول همچنین می‌تواند در توسعه سناریوهایی مانند سیستم‌های هوشمند داخل خودرو، دستگاه‌های دستی صنعتی، گیت‌وی‌های هوشمند، دوربین‌های صنعتی و دستگاه‌های نظارتی به کار گرفته شود.

SG560D یک ماژول 5G هوشمند Sub-6GHz می‌باشد که مجهز به پردازنده Qualcomm® Kryo™ 670 مبتنی بر فناوری Arm v8 Cortex و همچنین یک پردازنده گرافیکی Qualcomm® Adreno™ 642L است. این قابیلت‌ها به ماژول قدرت محاسباتی عالی را برای پردازش سریع و با کیفیت داده‌ها به ارمغان می‌آورند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ماژول SG560D می‌تواند به عملکرد محاسباتی تا 14 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) دست یابد. ماژول SG560D مجهز به یک سیستم عامل اندروید 12 تعبیه شده است که امکان بروزرسانی اندروید را تا ورژن‌های 13، 14 و 15 فراهم خواهد کرد. یکی از مزایای قابل توجه این ماژول طول عمر طولانی آن است؛ پس توسعه دهندگان نگرانی‌هایی چون اتمام عمر مفید آن را در صورت بکارگیری در راهکارهای هوشمند نخواهند داشت.

ماژول SG560D ضمن حمایت از معماری‌های مختلف شبکه‌های 5G با شبکه های LTE/WCDMA جهانی نیز سازگار است. علاوه بر پوشش دادن ارتباطات سلولی متعدد، SG560D از dual-band simultaneous (DBS)، باندهای فرکانسی مختلف Wi-Fi 6E، بلوتوث و البته Wi-Fi 2×2 MU-MIMO نیز حمایت می‌کند. در حقیقت حمایت از طیف گسترده‌ای از فناوری‌های ارتباطی و باند‌های فرکانسی به ماژول کمک کرده است تا بتواند به طور قابل توجهی پوشش شبکه را بهبود بخشد و نرخ انتقال داده را در سناریوهای مختلف افزایش دهد.

SG560D از کاربردهای مختلف AIoT از جمله سیستم‌های کنفرانس ویدئویی، دستگاه‌های پخش زنده، بازی‌ها، محاسبات لبه، ربات‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، راهکارهای مبتنی بر AR/VR  و خرده فروشی هوشمند پشتیبانی می‌کند. شرکت Quectel طیف گسترده‌ای از آنتن‌های با کارایی بالا و سفارشی‌سازی شده را ارائه می‌کند که بهره‌وری اتصال بی‌سیم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. توسعه دهندگان می‌توانند ماژول SG560D را با آنتن‌های Quectel همراه کنند، این امر سبب کاهش هزینه و زمان ورود به بازار برای دستگاه‌های هوشمند خواهد شد.

 

منبع

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید