مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

کیفیت هوای خانه را با گوشی خود تنظیم کنید

images_iot-news7

کیفیت هوای خانه را با گوشی خود تنظیم کنید


 

با شروع فصل سرما و شدت گرفتن آلودگی هوا، بازار دستگاه‌های تصفیه هوا نیز رونق می‌گیرد. به تازگی یکی از شرکت ها دستگاه تصفیه هوای پیشرفته‌ای را روانه بازار کرده که توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است.
وجه تمایز این محصول تنها به واسطه عملکرد منحصربه‌فرد آن در جذب آلودگی هوا نیست، بلکه حاصل تلفیق برترین تکنولوژی تصفیه هوا با فناوری “اینترنت اشیا” است.
تصفیه هوا بدون یون، بدون اوزون و بدون پلاسما
ایرپروس بر اساس استانداردهای بین المللی کنترل کیفیت هوا باور دارد که با وجود روش‌های سالم و کاملاً بی‌خطر مانند “هپا “برای جذب ذرات معلق میکرونی و “کربن اکتیو” برای جذب گازها؛ نباید از تکنولوژی‌های خطرناک مانند پلاسما و یا تولید اوزون و یون در فرایند تصفیه هوا استفاده کرد.
تحقیقات نشان داده است، استفاده از روش‌های مبتنی بر پلاسما و یونیزاسیون به دلیل انتشار رادیکال‌های آزاد سلامت انسان را به خطر می اندازد .
ایرپروس علاوه بر بکارگیری یک پیش‌فیلتر مؤثر، برای جذب ذرات معلق میکرونی، از فیلتر هپای کلاس H13 بر اساس استاندارد EN1822 استفاده می‌کند. علاوه بر این جذب آلاینده‌های شیمیایی و گازی از طریق یک فیلتر پیشرفته حاوی 2کیلوگرم گرانول کربن فعال و آلومینای اشباع شده انجام می‌شود.
ویژگی‌های هوشمند دستگاه تصفیه هوای ایرپروس
عدم اطمینان مصرف کنندگان از صحت عملکرد دستگاه، یکی از نقاط ضعف بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوای موجود در بازار است. ایرپروس برای برطرف کردن این کمبود، یک سیستم کاملاً هوشمند را در محصولات خود طراحی و تعبیه نموده است. این سیستم هوشمند شامل مجموعه‌ای از حسگرها برای اندازه‌گیری آلودگی ذرات معلق زیر 2.5 میکرون، ترکیبات آلی فرار (VOC)، دما و رطوبت محیط به علاوه یک صفحه نمایش پیشرفته برای نشان دادن وضعیت کارکرد دستگاه می‌باشد.
مصرف کنندگان دستگاه ایرپروس همچنین با اتصال دستگاه به اینترنت از طریق wi-fi و اپلیکیشن مخصوص ایرپروس (اندروید و ios) بر روی گوشی‌های هوشمند و یا تبلت، می‌توانند علاوه بر کنترل دستگاه از راه دورکیفیت هوای محیط و عملکرد دستگاه خود را از هر نقطه‌ای مشاهده نمایند.
یکی دیگر از ویژگی‌های ایرپروس، امکان استفاده از گزارشات روزانه شرکت کنترل کیفیت هوا و نمایش آن برای مقایسه کیفیت هوای بیرون و داخل محیط می‌باشد.


 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید