مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

پیشگامی اولین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور در تسهیل فراگیری کاربردی علاقه مندان

پیشگامی اولین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور در تسهیل فراگیری کاربردی علاقه مندان

پیشگامی اولین شبکه عمومی اینترنت اشیا کشور در تسهیل فراگیری کاربردی علاقه مندان

این خبر خوش در اختتامیه بوت کمپ اینترنت اشیا 1400 توسط مدیر شبکه لینک‌‏نت اعلام گردید.

بوت کمپ اینترنت اشیا یک دوره آموزش مهارت محور و کاملا عملیاتی است که توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در سه سال پیاپی برگزار شده است.

این رویداد شامل بیش از 140 ساعت آموزش عملیاتی به همراه کارگاه های کسب و کار است تا شرکت کنندگان علاوه بر آموزش­های فنی لایه های مختلف اینترنت اشیا، با فرایند تیم سازی و تشکیل استارتاپ نیز آشنا شوند.

یکی از تفاوت های بوت کمپ امسال نسبت به دو دوره گذشته آن، استفاده از پلتفرم سخت افزاری کایوت که توسط متخصصین مرکز تحقیقات اینترنت اشیا طراحی و تولید شده است، بود.

این کیت حرفه ای با قابلیت های خود می­تواند فرآیند آموزش در بخش سخت افزار و ارتباطات را تسهیل نموده و علاقمندان به این حوزه را بدون داشتن تجربه و مهارت لازم به مقصود برساند.

در جهت ارتقا این موضوع، لینکپ به عنوان یکی از پیشروترین شرکت های فعال در حوزه هوشمندسازی در داخل و خارج از کشور پس از ارائه شبکه عمومی خود به نام لینک‌نت، به منظور بهبود سطح توسعه محصولات اولیه اقدام به همکاری با مرکز تحقیقات اینترنت اشیا نموده تا با یکپارچه سازی امکان استفاده از این شبکه با کیت کایوت و هم افزایی، مسیر فراگیری علاقمندان را به واسطه این همکاری هموار کند.

لینک‌نت اولین شبکه عمومی اینترنت اشیا در ایران است که نتیجه مشارکت سه مجموعه لینکپ (شرکت دانش‌بنیان در حوزه اینترنت اشیا)، فناپ‌تلکام (ارایه‌دهنده زیرساخت‌های مخابراتی) و شناسا (سرمایه‌گذار خطرپذیر-VC) می‌باشد. این شبکه امکان اتصال طیف وسیعی از تجهیزات را برای هوشمندسازی شهرها و ساختمان‌ها فراهم می‌کند و بخشی از سرویس‌هایی که بر این بستر قابل ارایه هستند شامل پارکینگ هوشمند، آبیاری هوشمند، سامانه‌های ایمنی و امنیتی مجتمع‌ها، خودروهای متصل و … است.

اولین شبکه عمومی اینترنت اشیا

در همین راستا، آقای مهندس طاهرخانی مدیر شبکه لینک‌نت و مدیر ارشد فنی شرکت لینکپ در سخنرانی خود در اختتامیه این بوت کمپ گفتند:

همکاری در حوزه توانمندسازی آموزش عملیاتی اینترنت اشیا به منظور ارائه سرویس های مناسب و حمایت از افرادی که به تازگی وارد حوزه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می شوند می تواند در رشد اکوسیستم اینترنت اشیا کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

اینترنت اشیا شامل بخش های مختلفی است که جهت ارائه یک بستر یکپارچه نیاز به همکاری حوزه ها و تخصص های مختلف است تا بتوان سرویس مناسبی در اختیار استفاده کنندگان قرار داد. به همین منظور این شرکت در نظر دارد که با همکاری مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و از طریق ارائه یک سرویس مشترک شامل بستر سخت افزاری کایوت و شبکه ارتباطی لینک‌نت، صفحه جدیدی در حوزه ارتقا و توسعه توانمندی های فنی در زمینه اینترنت اشیا ایجاد نماید. با استفاده از کیت کایوت، شبکه لینک نت و همچنین ارائه APIها به کاربران می توان سرعت توسعه نمونه های اولیه مبتنی بر اینترنت اشیا را به صورت چشمگیری ارتقا بخشید.

ایشان در ادامه افزود که شرکت کنندگان بوتکمپ و همچنین سایر توسعه دهنده ها در ادامه مسیر نباید تنها بر روی تولید محصول تمرکز داشته باشند و باید تمرکز بر تجربه کاربر با هدف رفع نیازهای آن را در اولویت خود قرار دهند.

پس از ارائه تیم ها در اختتامیه و انتخاب تیم های برتر، به تیم اول کد تخفیف 100 درصدی و تیم دوم و سوم کد تخفیف 50 درصدی استفاده از شبکه لینک نت به مدت 6 ماه توسط این شرکت اختصاص داده شد.

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید