مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

پلتفرم و جایگاه حیاتی آن در اکوسیستم اینترنت اشیا

پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا

پلتفرم و جایگاه حیاتی آن در اکوسیستم اینترنت اشیا

گزارش سومین روز از دوره آموزش جامع اینترنت اشیا ( IoTWAY 5)

سومین روز از دوره آموزش جامع اینترنت اشیا در چهار بخش مفاهیم پلتفرم اینترنت اشیا، پیاده سازی عملیاتی پلتفرم اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، امنیت اینترنت اشیا و بلاکچین برگزار شد.

در بخش اول جناب آقای مهندس هادی تایانلو به تشریح مفاهیم پایه ای پلتفرم، تجزیه و تحلیل اجزای سازنده آن و بررسی معیارهای پلتفرم ایمن و راهکارهای ایمن سازی پرداختند.

در بخش پایانی آموزش پلتفرم ایشان به معرفی جامع پلتفرم  thinsboard و نصب و راه اندازی، بررسی امکانات آن در یک نگاه، بررسی بخش device، asset، rule engine و… پرداختند و در پایان شرکت کنندگان برای یادگیری بهتر و مفیدتر سناریوهای عملی را به صورت گروهی اجرا کردند.

در این دوره یک سرور رایگان به شرکت کنندگان ارائه گردید که امکان پیاده سازی و اجرای سناریوهای مورد نظر خودشان روی پلتفرم را بدون حضور سنسور داشته باشند. همچنین هر شرکت کننده می تواند پلتفرم مورد نظر خود را طراحی و دشبوردهای گرافیکی بعنوان خروجی کار آماده کند.

پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا

بخش سوم از سومین روز آموزش جامع اینترنت اشیا به آموزش هوش مصنوعی اختصاص یافت . در این بخش که با تدریس جناب آقای مهندس فراز جلیلی ارائه گردید به تشریح مباحثی چون هوش مصنوعی،  مقدمه ای بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و  کاربرد هوش مصنوعی در IoT پرداختند. همچنین ایشان در پایان آموزش به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

پلتفرم و جایگاه حیاتی آن در اکوسیستم اینترنت اشیا

در بخش چهارم جناب آقای دکتر محمد بهشتی به تدریس موضوع امنیت اینترنت اشیا و بلاکچین پرداختند. عناوین مطرح شده در این بخش عبارتند از:

-امنیت اینترنت اشیا

 -تشریح نیازمندی ‏های امنیتی در لایه ‏های مختلف اینترنت اشیا

 – بیان نقطه تمایز تعریف امنیت و حریم خصوصی

 -مقایسه امنیت درشبکه‏ های موجود و شبکه‏ های IoT

امنیت اینترنت اشیا

هم اکنون این امکان برای اشخاص و یا شرکت ها و سازمان ‏های علاقمند فراهم است تا در صورت تمایل به برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری، از طریق ایمیل info@iotiran.com  و یا تلفن 02177199154 با مرکز ارتباط برقرار نمایند.

 

جشن یلدا در پایان پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا

پایان پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا IoTWAY5 با جشن یلدای 98

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید