مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

سیستم عامل جدید اندروید گوگل برای پیاده سازی اینترنت اشیاء در ماه جاری به بازار عرضه می شود

سیستم عامل جدید اندروید گوگل برای پیاده سازی اینترنت اشیاء

 

سیستم عامل جدید اندروید گوگل برای پیاده سازی اینترنت اشیاء در ماه جاری به بازار عرضه می شود


پلتفرم جدید توسعه دهنده اشیاء اندروید به منظور پیاده سازی فناوری اینترنت اشیاء لایه های مختلفی از سیستم عامل قدیمی اندروید را با ابزارهای گوگل ترکیب نموده است. این ابزارها شامل پلتفرم ابری گوگل، استودیو اندروید و گوگل بریلو است.

پیکارسکی،پشتیبان توسعه دهنده اندروید گوگل، در یک پست وبلاگ خود می گوید: “توسعه دهندگان اندروید اکنون میتوانند با دریافت نسخه جدید اندروید خیلی سریع از طریق این پلتفرم  با اشیاء هوشمند پیرامون خود ارتباط برقرار کنند.”

همچنین شرکت گوگل اشاره دارد که بسته های امنیتی و آپدیت های جدید نسخه اندروید مبتنی بر اینترنت اشیاء در ماه جاری در گوگل ویو Weawe- پلتفرم ارتباطی اینترنت اشیاء در گوگل- ارائه خواهد شد.

بروزرسانی پلتفرم ویو همراه با اعلان اندروید اشیا خواهد بود. گوگل در این زمینه اعلام کرد که این بروز رسانی در ویو شامل ارتقاء در بخش نوع وسیله ها، ویژگی های خاص و یک نرم افزار کاربردی موبایل مرتبط خواهد بود.

این شرکت اعلام کرد که تولیدکنندگانی نظیر سامسونگ، بلکین و هانی ول در حال حاضر در حال استفاده از پلتفرم ویو و یا در حال آماده سازی برای پیاده سازی آن هستند.

شرکت گوگل همچنین جهت ارتقاء تعداد دستگاه هایی که میتوانند از طریق یکدیگر به شیکه اینترنت اشیاء وصل شوند، اقدام به ادغام پلتفرم ویو و نست ویو Nest Weave- یک شبکه به همراه پروتکل های کاربردی جهت اتصال اشیاء به یکدیگر- کرده است.

پیکارسکی اضافه کرد که افراد میتوانند از طریق گوگل ویو و نست ویو گام بزرگی به سمت پیشرفت اکوسیستم اینترنت اشیاء بردارند.

شرکت گوگل به توسعه دهندگان اندروید اشیا توصیه میکند تا راه حال های مبتنی بر سخت افزار نظیر اینتل ادیسون، ان-اکس-پی پیکو و رزبری پای را جهت ایجاد اینترنت اشیاء واقعی بررسی کنند.

 

سیستم عامل جدید اندروید گوگل برای پیاده سازی اینترنت اشیاء

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید