مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

آمار و ارقام اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان

آمار و ارقام اینترنت اشیا

آمار و ارقام اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان

صنعت سلامت و درمان یکی از شاخه های IoT محسوب میشود که به سرعت درحال رشد است; این سرعت باعث شده است تا در این راه به پیشرفت های مفید و بزرگی که گاها با ریسک های بالا همراه است برسیم. ولی در کل, این حد از پیچیدگی بازار نشان دهنده قابلیت انعطاف پذیری و ظرفیت بالای IoT حتی در یک زمینه خاص را نشان میدهد.

1- پیش بینی میشود ارزش بازار سلامت و درمان IoT تا سال 2025 به 534.3$ میلیارد دلار برسد. (منبع: https://www.reportlinker.com)

2- تا پایان سال 2017 میلادی, بزرگ ترین بازار IoT جهان در آمریکای شمالی جریان داشت. (منبع: https://www.reportlinker.com)

3- اتحادیه اروپا در سال 2016 میلادی از 870 هزار دستگاه فعال IoT در زمینه سلامت و درمان برخوردار بود;  پیش بینی میشود این عدد تا پایان سال 2019 به 2.79 میلیون دستگاه افزایش یابد. به نقل از سایت ETNO تا پایان سال 2025 تعداد دستگاه های IoT سلامت و درمان در اتحادیه اروپا, حتی از مرز 800 میلیون دستگاه هم عبور خواهد کرد. (منبع: https://www.etno.eu)

آمار و ارقام اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان

4- تا پایان سال 2016, 60% تمامی مراکز بهداشتی و درمانی به تکنولوژی IoT مجهز خواهند شد. (منبع: https://ieeexplore.ieee.org)

5- 80% مدیران مراکز بهداشت و درمان بر این عقیده خواهند بود که دلیل پیشرفت و نوآوری شرکتشان به IoT وابسته است. (منبع: https://healthtechmagazine.net)

6- بیشترین دستگاه های پزشکی که تحت تاثیر IoT پیشرفت خواهند کرد به ترتیب: دستگاه های پایش و مانیتورینگ پزشکی(64%),  انرژی مترهای پزشکی(56%)  و دستگاه های عکس برداری پزشکی(33%) خواهند بود. (منبع: https://healthtechmagazine.net)

7- بیش از 70% درصد سازمان های بهداشت و درمان که از IoT استفاده خواهند کرد بیشتر بخاطر بهره بردن از خدمات پایش و نگهداری خواهد بود. (منبع: https://ieeexplore.ieee.org)

8- 50% درصد از بهره برداری مراقبت های بهداشتی IoT بمنظور کنترل و استفاده دستگاه ها از راه دور خواهند بود و 47% درصد از این خدمات به منظور وصل شدن به اینترنت از شبکه های محلی استفاده خواهند کرد. (منبع: https://healthtechmagazine.net)

9- حفره های امنیتی یکی از ضعف های اصلی IoT به حساب می آیند. به نقل از سایت IEEE , بیش از 80% مراکز بهداشتی و درمانی جهان که به تکنولوژی IoT مجهزاند از حفره های امنیتی موجود در دستگاه ها و زیرساخت هایشان رنج میبرند. (منبع: https://ieeexplore.ieee.org)

10- رایج ترین تهدیدهای امنیتی در زمینه IoT عبارت هستند از: بدافزارها (49%), اشتباهات انسانی (39%) و حملات DDoS (22%). (منبع: https://healthtechmagazine.net)

11- صنعت سلامت و درمان بطور کلی 6% درصد از تمامی پروژه های IoT را پوشش میدهد و 55% درصد از پروژه های این صنعت در آمریکای شمالی اجرا میشوند. (منبع: https://iot-analytics.com)

 

Translator: Ata Hasani

Source: https://www.comparitech.com/internet-providers/iot-statistics/

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید