مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

کایوت اولین کیت آموزش حرفه ای اینترنت اشیا در کشور

1

به همت پژوهشگران و متخصصین مرکز تحقیقات دانش بنیان اینترنت اشیا اولین کیت آموزش حرفه ای اینترنت اشیا در کشور با نام کایوت طراحی و تولید گردید.

اینترنت اشیا یکی از مفاهیم نوظهور در حوزه هوشمندسازی است که توجه پژوهشگران، متخصصین و علاقمندان فناوری های نوین  را به خود جلب کرده است. راحتی و سبک زندگی آسان، افزایش بهره­ وری و کاهش هزینه­ ها به واسطه حضور اینترنت اشیا از جمله مهم­ترین دلایل اقبال عمومی به این فناوری است. در حال حاضر آموزش و تعلیم نیروی متخصص و خبره یکی از مهم ترین چالش های گسترش و عملیاتی شدن هوشمندسازی مبتنی بر اینترنت اشیا در بخش ­های مختلف صنعت محسوب می شود. علاوه بر این، روش ­های مرسوم و کلاسیک آموزش با توجه به پیچیدگی و زمان بر بودن پیاده سازی بخش سخت افزار برای علاقمندان این حوزه جذاب و کارآمد نیست.

اولین کیت آموزش حرفه ای اینترنت اشیا

مرکز تحقیقات دانش بنیان اینترنت اشیا به عنوان نهاد پژوهش­ های کاربردی و تخصصی  اینترنت اشیا در کشور با بیش از پنج سال سابقه آموزش تخصصی  در این حوزه و آشنایی با چالش های بخش عملیاتی و سخت افزاری آن، اقدام به طراحی و تولید اولین کیت آموزش حرفه ای اینترنت اشیا در کشور به نام کایوت نموده است تا حتی افراد با کمترین دانش و تمهارت در بخش سخت افزار اینترنت اشیا، به راحتی بتوانند ایده ­های خود را پیاده سازی نمایند.

هدف از طراحی و تولید کایوت افزایش سرعت پیاده سازی، کاهش خطاهای ناشی از اتصالات اشتباه و سهولت در استفاده از انواع سنسورها، میکرو کنترلرها، میکرو پروسسورها و عملگرها می باشد. این کیت با عملکرد یکپارچه خود به کاربران این امکان را می­ دهد که بتوانند راهکارهای هوشمند خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بدون پیچیدگی پیاده سازی نمایند.

کایوت در سومین دوره بوت کمپ تخصصی اینترنت اشیا کشور که توسط این مرکز دانش بنیان و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی  استفاده گردید و خروجی ها نشان از عملکرد بالای آن در آموزش حرفه ای هوشمندسازی در کشور دارد.

کیت آموزش حرفه ای اینترنت اشیا در سه نوع پک سخت افزاری با نام Starter (برای علاقه مندان به آشنایی با پیاده سازی عملیاتی پایه ای)، Developer ( برای پیاده سازی سناریوهای هوشمندسازی پایه و به کارگیری ارتباطات بی سیم) و Pro ( برای پیاده سازی سناریوهای پیشرفته  هوشمندسازی و استفاده از میکرو پروسسورها) توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ارائه می­ گردد.

از دیگر مزایای کیت کایوت می توان به بسته های نرم افزاری تهیه شده توسط متخصصین مرکز در سطوح مختلف نام برد که راه را برای یادگیری افراد تازه کار و نا آشنا به برنامه نویسی بیش از پیش هموار نموده است. این بسته ها در سه سطح پایه، پیشرفته و حرفه ای تعریف شده اند که متناسب با پک های سخت افزاری و تجهیزات آن، آموزش سناریوهای مختلف و کدهای برنامه نویسی مرتبط را شامل می شود.

خریداران هر یک از پک های سخت افزاری معرفی شده، عضو باشگاه کایوت خواهند شد و از پشتیبانی متخصصان مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و جامعه توسعه دهندگان کایوت برای پیاده سازی ایده ها و پروژه ­های هوشمندسازی با پک خریداری شده بهره مند می­ گردند. همچنین هم اکنون با استفاده از لینک زیر قادر خواهید بود پک نرم افزاری پایه کایوت را به صورت رایگان دانلود نموده و از اطلاعات آن استفاده نمایید.

پک نرم افزاری پایه

برای خرید پک های مختلف کایوت و کسب اطلاعات بیشتر می­توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.

فروشگاه تجهیزات

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید