مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

استفاده از تکنولوژی پوشیدنی و تثبیت شده در اینترنت اشیا : امیدی جدید در کمتر شدن آشفتگی های سال 2017

پوشیدنی های هوشمند

 

استفاده از تکنولوژی پوشیدنی و تثبیت شده در اینترنت اشیا : امیدی جدید در کمتر شدن آشفتگی های سال 2017


 

سال 2016 ، سال بسیار سختی در صنعت تکنولوژی پوشیدنی بود . تعداد زیادی از شرکت های فعال در این صنعت ، در سال گذشته با شکست رو به رو شدند و ارزش سهام خود را از دست دادند . برای مثال کمپانی Basis Peak در پروژه “کنترل گرمای بیش از حد” ناکام ماند و با ورشکستگی مواجه شد ، کمپانی های Pebble و Vector در زمینه ساخت و تولید ساعت های مچی هوشمند ناموفق بودند و همچنین کمپانی Filip در طراحی ردیاب کودکان شکست خورد .

با توجه به شکست های پی در پی کمپانی های تولیده کننده ابزارهای پوشیدنی در چند سال اخیر ، اکثر کمپانی های فعال در این حوزه یا از بین رفته اند یا در حال نابودی هستند .

ساعت های هوشمند هنوز نتوانسته اند قابلیت های خود را در زمینه انرژی های آب و برق به اثبات برسانند و همین موضوع موجب شده است که ویژگی ها و همینطور امید هایی که در رشد این صنعت وجود داشته است با شکست رو به رو شوند .

کمپانی Omate در سال 2013 ، به عنوان بخشی از موج دوم تکنولوژی پوشیدنی شروع به کار کرد و همچنین پیش بینی میشود که با ایجاد موج سوم ، ابزار های این تکنولوژی با هزینه کمتری در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرند . اخیرا ، یک ردیاب تناسب اندام زیبایی با ارزش 5 دلار برای فروش در وب سایتی چینی به نام علی بابا طراحی شده است .

لارنت پن ، موسس و مدیر عامل کمپانی Omate بیان کرد :” اولین محصول واقعا هوشمند ما ، ساعت های مچی ورزشی ای هستند که مجهز به اتصال 3G ، سیستم عامل اندروید و فناوری GPS هستند” . با این که کمپانی Omate ،  یک برند تجاری در زمینه ورزش ، ساعت ، جواهرات و همچنین مد نیست ، ولی ما به سرعت دریافتیم که تکنولوژی چیزی است که ما میسازیم و مد چیزی است که ما میپوشیم! . به همین دلیل ، ما تمرکز و توجه خود را بر روی تکنولوژی قرار دادیم و به رقابت با صاحبان برند پرداخته ایم .

یافتن بازارهای مناسب

با شکست کمپانی های Tier1 OEM در زمینه ایجاد بازارهای مناسب و همچنین اختراع فناوری های جدید ، کار برای تازه واردان و نوآوران آسان تر شده و فرصت های بزرگی برای کارآفرینان و موسسان فراهم گشته است .

در گذشته ساعت سازان ماهر تمرکز زیادی بر روی محیط اطراف خود داشتند و تعدادی از ساعت های خود را براساس برخی مشاغل خاص طراحی میکردند و به همین دلیل بسیاری از ساعت هایی که امروزه استفاده میشوند برای غواصان ، مکتشفان و خلبانان طراحی شده بودند . به طور مثال ، ساعت Rolex Deepsea به منظوره استفاده غواصان ساخته شده بود اما امروزه این ساعت ها توسط کسانی خریداری میشوند که ممکن است حتی یکبار هم ساعت خود را به زیر آب نبرند .

کمپانی Omate قصد دارد که در سال 2017 تمرکز خود را بر روی محصولات متصل مخابراتی در زمینه های مختلف کودکان ، سالمندان و سرمایه گذاری قرار بدهد . و همچنین این کمپانی در حال طراحی نرم افزار ها و سخت افزارهای ربات هایی است که میتوانند به افراد سالمند و معلول کمک کنند .

سرویس WaaS ، یک سرویس پوشیدنی

هم اکنون ،کسب و کارهای پوشیدنی و فناوری اینترنت اشیا به طور کاملا واضحی در حال تعریف هستند و در سال های آینده پیشرفت های بسیار چشمگیری خواهند داشت . نسل بعدی تراشه های باریک اینترنت اشیا ( NBIoT ) به طور قابل توجهی عمر باتری های دستگاه ها را افزایش میدهند و باعث ایجاد خدماتی مناسب در صنعت میشوند .

مدیر عامل Omate بیان کرده است : ” من برای 12 ماه آینده در این کمپانی سرمایه گذاری کرده ام زیرا بازار مناسب خود را یافته ام و در حال فعالیت در آن هستم “.

 

 پوشیدنی های هوشمند

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید