مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

یازده تیم استارتاپی اینترنت اشیا در حال شکل­ گیری هستند.

iotboot camp 98

 

یازده تیم استارتاپی اینترنت اشیا در حال شکل­ گیری هستند.


 

 پرکاربردترین ایده های استارتاپی در حوزه اینترنت اشیا در بوت کمپ اینترنت اشیا در حال تبدیل به نمونه­ های اولیه هستند.

در راستای برگزاری دوره جامع آموزش اینترنت اشیا با نام بوت کمپ اینترنت اشیا که در حال حاضر در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال اجراست، یازده تیم متشکل از شرکت کنندگان در این رویداد بر روی پرکاربردترین ایده ­های هوشمندسازی در صنایع مختلف زیر نظر اساتید خبره و مربیان آموزشی فعالیت می­ کنند.

خانم دکتر محبان مسئول تیم های بوت کمپ اینترنت اشیا در این زمینه اظهار داشتند:

با توجه به ماهیت پیچیده این فناوری، پروژه های این حوزه نیازمند تیم هایی با مهارت های چندگانه است. این تیم­ ها براساس فاکتورهایی چون تخصص های مورد نیاز، مهارت­های کار تیمی وعلاقه مندی فرد به کار درسناریو های معرفی شده شکل گرفتند.

وی افزود: بازخوردی که تا این مرحله از ارزیابی تیم ها دریافت شد، نشان دهنده اثربخشی کار تیمی در پیش برد اهداف تعریف شده سناریوها، روحیه و انگیزه بالای اعضای هر تیم است که امید داریم در ادامه هم شاهد موفقیت تمامی تیم ها باشیم.

کاربردهای انتخاب شده برای نمونه سازی مواردی همچون کشاورزی هوشمند، سلامت هوشمند، صنعت هوشمند، روشنایی هوشمند، دامپروری و موارد از این دسته هستند که جزئیات پیاده ­سازی در اختیار تیم­ ها قرار داده شده است. تیم­ ها میتوانند از خلاقیت خود نیز استفاده کرده و قابلیت­های مختلفی به هر یک از سناریوها اضافه کنند که در اینصورت تجهیزات مورد نیاز در اختیارشان قرار داده خواهد شد.

بوت کمپ اینترنت اشیا یک دوره جامع با بیش از 150 ساعت آموزش زیر نظر اساتید خبره  در بخش های مختلف اینترنت اشیا است که در آن، آموزش به صورت انفرادی اما در قالب کار گروهی انجام می شود که در نتیجه علاوه بر افزایش مهارت فردی فرصت تشکیل گروه با تخصص های مختلف و ضروری نیز فراهم می گردد.

در پایان بوت کمپ، گروه های استارتاپی دارای محصول تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا قرار گرفته و می توانند نسبت به تشکیل کسب و کارهای نوپا در حوزه هوشمندسازی اقدام کنند.

در پایان دوره گواهی معتبر از طرف مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

منبع خبر: مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

iotboot camp 98

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید