چرا در کسب و کار مالی خود به IoT نیاز دارید؟


 معمولا زمانی که شروع به کار با چیزی جدید می کنید، باید دلایل قویتری برای آن پیدا کنید. به همین دلیل است که قبل از شروع راه اندازی راه حل IoT برای بانک  ها  یا هر سرویس دیگر FinTech، باید مزایای استفاده از IoT را در این زمینه مشاهده کنید. چگونه اینترنت، اشیا را تحت تاثیر قرار می دهد؟

در این بخش، ما به 5 مزیتی اشاره میکنیم که چرا IoT می تواند برای کسب و کار مالی سودمند باشد.

-میتوانید به طور مداوم تمام داده ها را در زمان واقعی جمع آوری کنید

به عنوان مثال، زمانی که افراد می خواهند خودرو یا خانه را بیمه کنند، با استفاده از IoT، می توانند  اطلاعات به روز را در مورد الگوهای استفاده از محصول بیمه دریافت کنند. اگر آنها خودرو را بیمه  کنند، می توانند تمام مقررات مربوط به موارد بیمه و جمع آوری اطلاعات سنسور را از هر نقطه – چه در خانه و چه در ماشین – ببینند.

 بله، این فقط یک نمونه از هزار گزینه دیگر است که ارائه دهندگان راه حل IoT می توانند ارائه دهند!!!

-خدمات به مشتریان شخصی

با توجه به اینکه تنظیمات مشتری بسیار سریع تغییر می کند، مؤسسات مالی و دیگر زمینه ها به سادگی نمی توانند نوآوری های دیجیتال جدید را نادیده بگیرند و نیاز به مشارکت در توسعه راه حل های جدید دارند. امروزه مشتریان می توانند با استفاده از تبلت، یا گوشی هوشمند خود با بانك خود ارتباط برقرار كنند. به همین دلیل بانک ها چشم انداز هایی را در توسعه برنامه های IoT مشاهده می کنند که امکان جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان، رفتار و ترجیحات آنها را فراهم می آورد. اتصالات IoT، فرایند جمع آوری اطلاعات گسترده در مورد کاربران را تسهیل می کند. این امر منجر به سطح جدیدی از تعامل بین بانک و مشتری و آینده بزرگی از تکنولوژی بانکی می شود.

برای  مثال: تصور کنید که مشتری شما به بانک شما آمده است ودر حال وارد شدن از درب اصلی می باشد. شما می توانید با استفاده از شبکه حسگرها، چراغ ها و نرم افزار مناسب برای تایید مشتری از روش بیومتریک (مانند تشخیص چهره) استفاده کنید. این مشتری هر روز مبلغ خاصی را از دستگاه خودپرداز بانک خود می گیرد و به همین ترتیب دستگاه خودپرداز پولی را برای مشتری تهیه می کند و هنگامی که کاربر PIN خود را وارد کرد، پول نقد آماده دریافت می شود.

-بهبود روند تصمیم گیری

اگر بانک اطلاعات بیشتری در مورد اطلاعات مشتریان خود از دستگاه های IoT، بدست بیاورد، این امربه بهبود فرایند تصمیم گیری با خدمات بهتر و استراتژی محصول کمک می کند. به عنوان مثال، با استفاده از داده ها از رسانه های اجتماعی و یا خرید ترجیحات مشتری، بانک ها می توانند تصویری از خطر بالقوه اعتبار برای هر مشتری ایجاد کنند و سپس پیشنهادات تجاری را به مشتری بالقوه بدهند. IoT در خدمات مالی می تواند به متخصصان در درک شرایط عمومی دیگر زمینه ها کمک کند. داده های به روز به وضعیت فعلی خرده فروشی یا کشاورزی می پردازند که در روند تجزیه و تحلیل بازارهای جدید بسیار مهم است.

-ارتباط بین دستگاه های مختلف

ترکیب سنسورها و نرم افزارها بدون پرداختن به تلفن و کارت بانکی کاربر بدون پرداخت هزینه به صورت خودکار پرداخت می شود. این راه حل مالی می تواند یک روز گسترده شود. به عنوان مثال، کاربران به ثبت نقدی در سوپرمارکت می روند و یک سنسور نصب شده وجود دارد که تعداد محصولات موجود در سبد خرید خود و نوع این محصولات را تشخیص می دهد. سپس کل مبلغ را برای همه محصولات محاسبه می کند و به کیف پول تلفن همراه خود متصل می شود. پرداخت بصورت خودکار انجام می شود. اما البته، این راه حل FinTech باید مورد تایید دولت قرار گیرد تا همه مقررات مالی را برآورده کند.

-تعامل هوشمندانه مشتری با اینترنت اشیا

امروزه قابلیت های IoT در بخش بانکداری و سایر حوزه های مالی به طور کامل نشان داده نمی شود. اینترنت اشیا فقط شروع به ورود به FinTech می کند. اما انتظار می رود که IoT نقش مهمی در استراتژی های بانکی بازی کند.

همچنین کارشناسان توسعه طرحی که در آن مشتریان قادر به اتصال حساب بانکی خود با طیف وسیعی از دستگاه های هوشمند خواهند بود پیش بینی کرده اند. به عنوان مثال، ساعتهای هوشمند به صاحبان خود سیگنال می دهند در صورتی که بیش از حد هزینه های برنامه ریزی شده باشند. برنامه های بانکی امروزه می توانند شما را در مورد تمام معاملات مالی مطلع کنند، اما این الگوریتم به سطح جدید تغییر خواهد کرد.

-چگونگی استفاده از IoT در بخش مالی

بانک ها از سراسر جهان در حال تلاش برای استفاده از قابلیت های IoT در صنعت خود هستند تا مشتریان بیشتری را درگیر کنند.امروزه از برنامه های بانکداری موبایل توسط اکثر بانک های جهان استفاده می شود،تا به تمایلات مشتری ها نظارت داشته و به موسسات مالی اجازه میدهد تا اطلاعات را در شاخه ها و سطوح مختلف خود با استفاده از طیف وسیعی از سنسورها پیگیری کنند. اینترنت اشیا و خدمات مالی یک ترکیب مفید را ایجاد می کند.

 

shutterstock 558986950

Source:  https://www.cleveroad.com/blog/iot-in-banking-and-financial-industry-see-main-benefits

Translator: Ms. Noella Sargiz