مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

آیا فناوری اینترنت اشیا در فوتبال استفاده شود یا نه؟

iot stadium

آیا فناوری اینترنت اشیا در فوتبال استفاده شود یا نه؟


فناوری و جام جهانی 2018

این روزها به خصوص به خاطر جام جهانی و مسائل موجود در آن، موضوع استفاده از فناوری یک قضیه داغ و مطرح است. در حالی که طرفداران نوآوری می گویند که استفاده از آن به طور قابل توجهی خطاهای داوری را کاهش می دهد و بی عدالتی متوقف می شود، اما منتقدان بر این باورند که جذابیت بازی را از بین می برد.
طرفداران تیم انگلیس هنوز هم در مورد اینکه گل “فرانک لمپارد” بازیکن تیم ملی انگلیس به آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ مردود اعلام شد! ناراحت هستند. با اتفاقاتی از این نوع، ما مطمئن نیستیم که جذابیت یک بازی فوتبال از بین برود اما مطمئن هستیم که داوری ناعادلانه لذت را از بین می برد. با اینکه همه اعتراف می کنند که به مسابقات با کیفیت بالا نیاز داریم، اما باز هم اجازه ورود فناوری به ورزش را نمیدهیم.

بی عدالتی مهم ترین دلیل استفاده از تکنولوژی در ورزش است. در جام جهانی 2018 از فناوری VAR استفاده شده است. این یک تصمیم چندمیلیون دلاری است که برای اولین بار در جام جهانی برای کمک به داوران برای تشخیص درست بعضی خطاها ، کارت ها و گل ها مورد استفاده قرار گرفته است. اگر از این فناوری به درستی استفاده شود، میتواند شروع دوران فناوری در فوتبال شود.

امکانات اینترت اشیا برای فوتبال چه چیزهایی می تواند باشد؟
اینترنت اشیا یک عنصر حیاتی برای پیشرفت در دنیای مدرن است. همراه با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خطاهای داوران به صفر می رسد. تحولاتی مانند توپ هوشمند آدیداس در حال حاضر نشان میدهد که چگونه فناوری به کمک بازیکنان آمده است تا بازخورد فوری ضربه های خود به توپ را ببینند.
اینترنت اشیا چگونه به کمک می آید؟
در شروع بازی، سنسورها به پلتفرم اینترنت اشیا وصل شده و پلتفرم در لحظه ، داده ها را پردازش می کند و اطلاعات و خطاها را مثلا وقتی توپ از خط دروازه رد شد را بدون قطع شدن بازی به داور اطلاع می دهد. در انتهای بازی هم یک آمار بی عیب و نقص از تجزیه و تحلیل مسابقه ارائه می دهد.

امکانات:

گل و اوت: سنسور در توپ می تواند در صورتی که توپ از میدان خارج شود یا از خط دروازه رد شود، به داور هشدار دهد.
آفساید: سنسورها در کفش بازیکنان و توپ می تواند آفساید را تشخیص دهد. با کمک داده ها در مورد موقعیت توپ، پای بازیکن و موقعیت بازیکنان تهاجمی و دفاعی، هوش مصنوعی می تواند تشخیص دهد که آیا
آفساید رخ داده یا نه.
خطای بازیکنان: هوش مصنوعی بر اساس حرکت پای بازیکن خطاکار و موقعیت پای بازیکن مقابل آن می تواند درست بودن خطا را تشخیص دهد.
محل خطا: محل دقیق خطا را تشخیص می دهد و اینکه شامل پنالتی می شود یا نه.
سنسورها می توانند کمک کنند که فوتبال امن تر شود.سنسورهای پوشیدنی می توانند تماشاچیان را کنترل کرده و از هرج و مرج در ورزشگاه ها جلوگیری کنند. میتوانند وضعیت سلامت بازیکنان را کنترل کنند و به پزشکان اطلاع دهند و از اتفاقات غم انگیزی مانند ایست قلبی ” فابریس موامبا ” در طی بازی در سال 2012 جلوگیری کنند.
نتیجه گیری: در جام جهانی امسال، تکنولوژی توانست به تیم ما کمک کند و حتی در چند مورد ما اعتقاد داشتیم که باید مجدد از آن استفاده شود. پس احتمالا وجود تکنولوژی باعث خواهد شد که بی عدالتی های کمتری اتفاق بیافتد .
?مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

? IoTiran.com

iot stadium

IoT var

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید