مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

در زمینه اینترنت اشیاء و دستگاه های متصل، کمپانی NXP از طراحی آزمون های جدیدی برای ایجاد طیف وسیعی از خدمات ایمن خبر داد

u0627u0645u0646u06ccu062a u0627u06ccu0646u062au0631u0646u062a u0627u0634u06ccu0627u0621

 

در زمینه اینترنت اشیاء و دستگاه های متصل، کمپانی NXP از طراحی آزمون های جدیدی برای ایجاد طیف وسیعی از خدمات ایمن خبر داد.


 

بنا بر اعلام کمپانی NXP Semiconductors N.V، این شرکت آزمون های جدیدی را برای ایجاد طیف وسیعی از خدمات امنیت در زمینه ابزارهای پوشیدنی و دیگر دستگاه های متصل، طراحی کرده است. این آزمون ها از توسعه محصولات و برنامه های کاربردی که در ساخت آن ها از فناوری عنصر امن NXP ( مانند تراکنش امن ، حمل و نقل و احراز هویت و….) استفاده شده است ، پشتیبانی میکنند. 

NXP با همکاری کمپانی های Palago   و uConekt  به موفقیت های زیادی دست یافته است.

همکاری NXP با این کمپانی ها منجر به تولید برنامه های کاربردی پوشیدنی جالبی در زمینه ماشین آلات جوجه کشی، پرورش و حمل و نقل شده است.در واقع عنصر امن NXP در قلب تمامی این برنامه های کاربردی تعبیه شده و سطح بالایی از امنیت را در حفاظت از داده ها و رمزگذاری آن ها فراهم آورده است.

در تولید دستبند هوشمند uBolt ساخت کمپانی uConekt  در کانادا  از عنصر امن NXP استفاده شده است. این دستبند اطلاعات شخصی افراد مانند اثر انگشت و صدا را ذخیره کرده و بر اساس فاکتورهای متعدد سیستم های احراز هویت از آن ها استفاده میکند.

این محصول توانست در نمایشگاه CES 2017  جایزه بهترین نوآوری سال را به خود اختصاص دهد. بنا بر گفته های Vincent Ramoutar مدیر عامل و موسس uConekt ، استفاده از عنصر امن NXP، امکان تامین و حفاظت از اطلاعات شخصی را برای uBolt به وجود آورده است.

واحد تحقیق و توسعه کمپانی های NXP و MobileKnowledge  اقدامات مشترک متعددی را برای پذیرش فناوری NFC انجام داده اند. قابلیت اصلی راه حل های عنصر امن NXP، برقراری امنیت بدون وابستگی خارجی است. MobileKnowledge با ایجاد پلتفرم توسعه خدمات امن (SSDP) به توسعه دهندگان امکان تولید سخت افزار ها و نرم افزای های بیشتری را داده است. کیت SSDP نقش مهمی را در برقراری امنیت تراکنش هایی که  از فناوری NFC و یا دیگر تکنولوژهایی مانند WiFi، GPS و بلوتوث استفاده شده است، ایفا میکند.

Pedro Martinez موسس و مدیر عامل MobileKnowledge بیان کرده است:”ادغام برنامه های امن با ابزارهای پوشیدنی، موجب پیدایش فرصت های کسب و کار بیشتری برای ارائه دهندگان نرم افزار و خدمات شده است”.

 امنیت اینترنت اشیاء

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید