مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

گزارش کامل برگزاری اولین دوره آموزشی اینترنت اشیا توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران

IOT WAY

 

گزارش کامل برگزاری  اولین دوره آموزشی اینترنت اشیا توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران


دوره جامع آموزش اينترنت اشيا با عنوان IoT WAY طی روزهای 26 و 27 بهمن  ماه در تهران برگزار گردید. هدف از برگزاری این دوره شناخت جامع و دقیق از اینترنت اشیا و ایجاد افق دید کاربردی برای علاقه مندان و مدیرانی است که برای ادامه روند شغلی،تحصیلی و سازمانی خود نیاز به یادگیری این فناوری دارند. این دوره با استقبال بسیار خوبی از طرف متخصصان، علاقه مندان و سازمان ها روبرو شد. در این دو روز چهار نشست ترتیب داده شد که در هر نشست دو سرفصل اختصاصی اینترنت اشیا مورد تدریس قرار گرفت. روز اول مباحثی نظیر شناخت اینترنت اشیا و معماری های آن، اقتصاد اینترنت اشیا در ایران و جهان، سخت افزار اینترنت اشیا و شبکه های ارتباطی و مخابراتی اینترنت اشیا مورد تدریس قرار گرفت. در روز دوم نیز چهار نشست برگزار گردید که مباحثی نظیر هوش مصنوعی و پلتفرم اینترنت اشیا، تیم سازی و پروژه های اینترنت اشیا ، تجاری سازی و کسب و کارهای اینترنت اشیا و همچنین امنیت و استانداردهای اینترنت اشیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مرکز تحقیقات اینترنت اشیا  به عنوان برگزار کننده این رویداد از تمامی ظرفیت های خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره استفاده کرده و برای هر بخش از اساتید متخصص بهره گرفت.

مجریان دوره متناسب با رعایت استاندارد آموزشی و ایجاد یک جو کاملا حرفه ای برای آموزش جدیدترین سرفصل های اینترنت اشیا در دنیا ظرفیت ثبت نام محدود در نظر گرفته بودند که با توجه به ثبت نام افراد خارج از ظرفیت موجب شد تا دوره بعدی تهران را برای انتهای فروردین ماه برنامه ریزی نمایند. لازم به ذکر است ثبت نام دوره فروردین ماه از پنجم فروردین روی سایت مرکز به آدرس   www.IoTiran.com  امکانپذیر است.

علاقه مندان به حضور و گذراندن دوره با توجه به ظرفیت محدود میتوانند در این زمان اقدام به ثبت نام دوره نمایند. لازم به ذکر است که این دوره پیش نیاز دوره های تخصصی و کاربردی اینترنت اشیا است که از اردیبهشت ماه توسط مرکز برگزار می گردد.

 

گزارش برگزاری دوره به شرح زیر است:

 

معرفی سرفصل های آموزشی دوره:

 -شناخت اینترنت اشیا و معماری، اکوسیستم و زنجیره ارزش آن

– کاربردهای اینترنت اشیا

سخت افزارهای کاربردی اینترنت اشیا

– هوش مصنوعی و پلتفرم اینترنت اشیا

– استانداردها، پروتکل و امنیت اینترنت اشیا

– تجاری سازی اینترنت اشیا.

 

اولین روز از دوره آموزشی اینترنت اشیا با برگزاری 4 کارگاه 90 دقیقه ای به پایان رسید.

 

در کارگاه اول با تدریس جناب آقای مهندس خوشوقت متخصصین، دانشجویان و علاقمندان با معانی ، مفاهیم و معماری اینترنت اشیا آشنا شدند و دلایل رشد این فناوری در دنیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان کارگاه حضار سوالات خود را مطرح نمودند .

 

درکارگاه دوم جناب آقای دکتر ساعی نیک به ارائه اقتصاد اینترنت اشیا پرداختند و آمار و ارقام رشد و پیشرفت این فناوری در جهان و تاثیرات اقتصادی آن برای پیاده سازی در ایران  و همچنین تاثیر هوشمند سازی بر بازار جهانی را تشریح نمودند.

 

در کارگاه سوم جناب مهندس قلی زاده به تشریح بستر سخت افزاری اینترنت اشیا اشاره کردند و به معرفی نیازهای بخش سخت افزاری مانند سنسورها، ماژول ها، بوردهای پیاده سازی و گیت وی ها پرداختند که مورد توجه حضار قرار گرفت و در انتهای بحث به تمام سوالات حضار در مورد انواع سنسورها و نحوه عملکرد آنها پاسخ دادند.

 

در بخش چهارم و پایانی سرکار خانم مهندس ابوذرجمهری به تشریح بخش ارتباطی و مخابراتی اینترنت اشیا پرداختند و انواع راههای ارتباطی و جمع آوری داده های سنسورها توسط گیت وی و ذخیره شدن آن ها در ابر و در نهایت آنالیز داده ها را توضیح دادند.

 

بخش هایی از صحبت های اساتید به صورت زنده در صفحه اجتماعی اینستاگرام مرکز تحقیقات نیز منتشر شد.

 

روز اول دوره ی آموزشی با استقبال گسترده حضار از کتاب های مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و همچنین درخواست همکاری در مرکز به پایان رسید.

 

 دومین روز از دوره آموزشی اینترنت اشیا نیز با برگزاری 4 کارگاه 90 دقیقه ای به پایان رسید.

 

کارگاه اول با تدریس جناب آقای دکتر صغیری تحت عنوان هوش مصنوعی وپلتفرم اینترنت اشیا آغاز شدو سرفصل های مطرح شده عبارت بودند از: تعريف اينترنت اشيا، معماري و جايگاه پلتفرم اینترنت اشیا ،كاربردهاي هوش مصنوعي در اينترنت اشيا ،چالش اتصال اين پلتفرم و هوش مصنوعي وانفجار اطلاعات …وایشان در انتها  به تمام سوالات مطرح شده از جانب حضار پاسخ دادند.

در کارگاه دوم جناب آقای دکتر یزدی فرد به تشریح موضوع تیم سازی پروژه های اینترنت اشیا پرداختند. با توجه به تغییرات موجود در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا همه مردم به دنبال آگاه شدن از این پلتفرم هستند.زیرا این پلتفرم به شدت درحال   تحت تاثیر قرار دادن حوزه های شغلی  است.در این نشست مسیر تبدیل شدن فرد به تیم وشرکت با توجه به سابقه و علایق افراد مورد بررسی قرار گرفت.

 

در کارگاه سوم سرکارخانم دکتر محبان به تشریح تجاری سازی و کسب و کارهای اینترنت اشیا پرداختند که مورد توجه حضار قرار گرفت. ایشان عنوان کردند که بايد تمام ايده ها را طوري پرورش داد كه جنبه اقتصادي پروژه را نيز پوشش داده و آنها را تجاري سازي كند. تجاري سازي در واقع فرآيند توسعه محصول يا ايده جديد است و مهم اين است كه چه وقت و كجا بايد ايده را وارد بازار كرد تا بتوان مشتري پيدا كند.  در انتهای بحث دکتر محبان به تمام سوالات حضار در مورد راه های تجاری سازی اینترنت اشیا پاسخ دادند.

 

در بخش چهارم و پایانی آقای مهندس ایلوخانی به تشریح بخش امنیت و استانداردهای اینترنت اشیا پرداختند و در مورد دغدغه های برقراری امنیت در حوزه اینترنت اشیا ، حفره های امنیتی و راه های نفوذ به  سیستم ها توضیحات جامعی را ارائه کردند.

بخش هایی از صحبت های اساتید روز دوم دوره نیز به صورت زنده در صفحه اجتماعی اینستاگرام مرکز تحقیقات منتشر شد.

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در تلاش است تا با توجه به درخواست هاي رسيده اين دوره را در شهرها و استان هاي مختلف و نیز سازمان های درخواست کننده برگزار نماید.

این دوره آموزشی با همراهی و همکاری اعضای مرکز، شرکت کنندگان و نیز حمایت حامیان با موفقیت به پایان رسید و امیدواریم با برگزاری اینگونه  دوره ها گامی موثر برای ایجاد کارافرینی و پیشرفت  در کشور عزیزمان ایران برداریم.

 

IOT WAY

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید