مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

بهبود روابط و ضوابط شرکت‌های بیمه به کمک اینترنت اشیا

بهبود روابط و ضوابط شرکت‌های بیمه به کمک اینترنت اشیا

 

بهبود روابط و ضوابط شرکت‌های بیمه به کمک اینترنت اشیا


خانه‌های هوشمند به‌عنوان چشم‌اندازی برای شرکت‌های بیمه و راهی برای جذب مشتریان جدید محسوب می‌شود.

بر اساس مطالعه جدید NTT Data، اینترنت اشیا بر محصولات و خدمات بیمه خانه‌ها تأثیر می‌گذارد.

این مطالعه، شامل یک نظرسنجی از هزار شرکت بیمه در ایالات‌متحده بوده است که در آن اکثریت (۸۷٪) شرکت‌های بیمه بیان کرده‌اند که اینترنت اشیا روابط با مشتری را بهبود خواهد بخشید. بر اساس گفته‌های بسیاری (۸۳٪) از شرکت‌های بیمه محصولات و خدمات، خانه‌های هوشمند به‌عنوان فرصتی برای جذب مشتریان جدید محسوب می‌شود.

شرکت‌های بیمه برای اجرای برنامه‌های خود در خانه‌ها با موانعی روبه‌رو هستند. “نورماند لیپاین” مسئول اطلاعات بیمه و تجزیه‌وتحلیل آن در Data NTT اذعان کرده است: “تا زمانی که اشتیاق در سرمایه‌گذاری برای ساخت خانه‌های هوشمند در بین انتقال‌دهنده‌ها بالاست، چالش‌های بزرگی در مسیر تکاملی آن‌ها وجود دارد.”

درصورتی‌که انتقال‌دهنده‌ها قصد یاری‌رساندن به صاحبان خانه‌های هوشمند باهدف ارائه خدمات و محصولات نوین را داشته باشند، باید ابتدا تمام قابلیت‌های ضروری برای قبول شرایط، ازجمله داده‌های امنیتی و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها و قدم بعدی پیدا کردن شرکایی باقابلیت‌های اثبات‌شده اینترنت اشیا را فراهم کنند.

بیش از نیمی از شرکت‌های بیمه (۶۸٪) گفتند: مانع اصلی ایجاد برنامه‌های بیمه‌ای براي خانه‌های هوشمند عدم دسترسی به داده‌های دستگاه‌های داخل خانه‌های هوشمند است.

از عوامل تأثیرگذار دیگر می‌توان عدم یکپارچه‌سازی روند تجزیه‌وتحلیل (۶۲٪) و هزینه‌های کلی دستگاه‌ها (۵۵٪) را نام برد. بااین‌حال، صاحب‌خانه ممکن است مایل به اشتراک‌گذاری داده‌های دستگاه هوشمند خود نباشد.

بر طبق مطالعات اخیر Parks و همکارانش، بیش از نیمی از صاحب‌خانه‌ها در ایالات‌متحده امریکا (۵۱٪) داده‌های ترموستات‌های هوشمند خود را برای دريافت تخفیف و صرفه‌جویی در هزینه‌هایشان به اشتراک می‌گذارند.

این مطالعات نشان می‌دهد که تمایل به اشتراک‌گذاری داده‌ها با تغییرات سازنده دستگاه، خدمات مبتنی بر بازگشت سود را به صاحبان خانه ارائه می‌دهد.

بر اساس مطالعه NTT DATA، تقریباً دوسوم شرکت‌های بیمه اعتقاددارند که محصولات و خدمات آینده آن‌ها به‌شدت تحت تأثیر اینترنت اشیا قرار خواهد گرفت.

 بهبود روابط و ضوابط شرکت‌های بیمه به کمک اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید