مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

گزارش برگزاری ششمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا

6

ششمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا (IoTWAY6) در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

این دوره توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و با همکاری شتابدهنده امیدفضا برگزار گردید.

ششمین دوره جامع آموزش اینترنت اشیا (IoTWAY6) در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

یکی از مهم ترین مباحث دوران کرونا شیوه مدیریت دوره های آموزشی مهارت محور است که در نهایت منجر به پرورش افراد متخصص و نخبه در کشور میشود. در تجربه ای که ظرف ماه های گذشته حاصل شد، آموزش تئوری از طریق بسترهای مجازی برای دانشگاه ها و آموزشگاه های کشور فراهم گردید اما حالا بعد از گذشت یک دوره بحرانی از این بیماری اکنون با مساعد شدن شرایط این امکان فراهم گردیده تا با رعایت تمامی نکات مراقبتی و بهداشتی دوره های آموزشی عملی نیز برگزار گردد.

 

از این رو دوره ششم آموزش جامع اینترنت اشیا که به منظور توانمندسازی فعالان حوزه فناوری وهوشمندسازی بصورت کاملا کاربردی انجام می پذیرد در روزهای چهارم، پنجم و ششم تیرماه سال جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردد.

در این دوره 30 شرکت کننده در هفت گروه تقسیم بندی شده و آموزش های تخصصی و کاربردی اینترنت اشیا را در لایه های مختلف در قالب کار گروهی و عملیاتی آموزش دیدند.

پک های آموزش سخت افزاری و نرم افزاری توسط مرکز تامین و در اختیار شرکت کنندگان جهت اجرای سناریوهای هوشمندسازی قرار گرفت.

3
4

 

در بخش های مختلف نظیر سخت افزار IoT، ارتباطات و مخابرات IoT، پلتفرم و هوش مصنوعی IoT و امنیت و تجاری سازی اساتید ابتدا توضیحات مفهومی از سرفصل های مربوطه را ارائه کرده و سپس با همکاری مربیان و منتورهای آموزشی تکالیف عملی را به شرکت کنندگان واگذار کردند.

در طول روند پیاده سازی سناریوهای عملیاتی توسط شرکت کنندگان و گروه ها، منتورها ایرادات و سوالات افراد را برطرف کرده و به آموزش تکمیلی می پرداختند.

این دوره با همکاری شتابدهنده امیدفضا که بصورت تخصصی در حوزه ارائه سرویس های ارتباطی و مخابراتی فضایی در کشور فعالیت دارند برگزار شد که در همین راستا آقای دکتر شهرابی مدیرعامل این شتابدهنده روز پنجم تیرماه در یک کارگاه نود دقیقه ای به تشریح فعالیت های انجام شده در این حوزه در دنیا و ایران پرداختند و نقش مخابرات فضایی در پیشرفت کاربردهای اینترنت اشیا را برای حاضرین تشریح کردند.

2

 

 در این دوره برای حفظ سلامت شرکت کنندگان تمامی پروتکل های بهداشتی و مراقبتی کرونا توسط مرکز و صندوق رعایت گردید. شرکت کنندگان در بدو ورود تب سنجی شده و ماسک و دستکش های بهداشتی در اختیار تمامی افراد قرار گرفت که در تمامی زمان های حضور در کلاس از آن استفاده کردند. همچنین در طول روز به تناوب محل برگزاری، میزها و تجهیرات ضدعفونی شدند.

 

در طول دوره جو بسیار مناسبی میان شرکت کنندگان، اساتید و کادر اجرایی شکل گرفته و شرایط همکاری بصورت علمی، دانشگاهی، استارتاپی و شرکتی شکل گرفت.برای سنجش میزان یادگیری افراد یک آزمون بصورت آنلاین از تمامی افراد گرفته شده و همچنین اساتید و منتورها نمرات عملی افراد را به کادر اجرایی جهت درج نمره نهایی ارائه کردند.در انتها یک نظرسنجی از شرکت کنندگان در دو بخش آموزش و اجرا انجام شد که نتایج آن به شرح زیر آورده شده است.

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید