مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

انتخاب بوت کمپ اینترنت اشیا به عنوان برترین رویداد سال 98 از دیدگاه مخاطبان

پردیس-سامیت-2020-برگزار-شد-iotiran

انتخاب بوت کمپ اینترنت اشیا به عنوان برترین رویداد سال

 بر اساس  نظرسنجی انجام شده در سومین دوره پردیس سامیت پارک فناوری پردیس که به همت مرکز نوآوری و شتابدهی این پارک انجام شد.

رویداد پردیس سامیت:

پردیس سامیت با هدف گردهمایی و ایجاد هم افزایی میان فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور در حوزه های مختلف فناوری، سالانه  با حضور برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی، تسهیل گران رویداد، مربیان آموزشی و شتابدهندگان، توسط پارک فناوری پردیس و مرکز نوآوری و شتابدهی برگزار می­گردد و بستری مناسب برای تبادل تجربیات جهت برگزاری رویدادهایی با سطح کیفی بیشتر ایجاد می­کند.

 

رویداد 2020 (بهمن 1398):

همچنین در سومین دوره پردیس سامیت، فرآیند نظرسنجی از مخاطبین جهت انتخاب برترین رویداد و دوره ­های سال 98 بعمل آمده و بوت کمپ اینترنت اشیا در میان رویدادهای آموزشی در سطح کشور با کسب بیشترین آرا به عنوان برترین رویداد سال از دیدگاه مخاطب معرفی شد. سید داوود متولی دبیر برگزاری رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۰ در این خصوص گفت:

به طور کلی هدف از شکل گیری پردیس سامیت به این دلیل بود که جای خالی یک رویداد در اکوسیستم کارآفرینی به شدت حس می شد. کسانی که در اکوسیستم کارآفرینی بازیگران اصلی هستند، کجا دور هم جمع شوند، انتقال تجربه داشته باشند، شبکه سازی اتفاق بیفتد، انتقال دانش صورت گیرد و اساس روابط صمیمی­تر شود. ایشان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ رویداد کارآفرینی را حمایت کرده ایم، گفت: جرقه اولیه رویداد سامیت از سال ۹۶ زده شد و هدف اصلی آن هم‌افزایی و ارتقای آموزش در حوزه کارآفرینی و شتاب‌دهی است.

انتخاب بوت کمپ اینترنت اشیا به عنوان برترین رویداد سال 98 از دیدگاه مخاطبان

 

ایشان اضافه کردند، زمانی که ارتباط بین دولت و بخش خصوصی بهتر تعریف شود، جریان کاری روان­تر می شود و یکی از رسالت­های پردیس سامیت نیز همین موضوع است و طی دو سالی که این رویداد برگزار گردیده، این موضوع اتفاق افتاده و روابط ایجاد شده بین بخش خصوصی و دولتی خیلی متفاوت تر از روابط یک طرفه بالا سری و نگاه بالا به پایین بوده و سعی بر این بوده این مشکل که بخش خصوصی، بخش دولتی را قبول نداشته باشد و یا بالعکس برطرف گردد.

 motevalli iotiran

مدیر مرکز شتابدهی و نوآوری پارک فن آوری پردیس در مورد اولین نظرسنجی رویدادهای برگزار شده در کشور گفت:

در پردیس سامیت امسال بحث نظرسنجی در مورد بهترین رویداد یک سال اخیر را داشتیم و با توجه به دسته بندی های انجام شده مشخص گردید، چه رویدادی در هر دسته برترین بوده که البته هیجان خاص خودش را داشت. لازم به ذکر است که تا کنون در کشور نظرسنجی به این صورت وجود نداشته و برای اولین بار در ایران و توسط مرکز شتابدهی و نوآوری و در پارک فن‌آوری پردیس رسماً استارت زده شده و برترین رویدادها در 7 حوزه مختلف، از نگاه مخاطب آن رویداد، نه از نگاه دولت و نگاه مرکز شتابدهی معرفی شدند.

در بخش رویدادهای آموزشی در حوزه فنی، دوره مهارت محور بوت کمپ اینترنت اشیا موفق به کسب مقام اول گردید. مطمئنا اینگونه نظرسنجی ­ها موجب ارتقاء رویدادها خواهند شد به این معنی که برگزار کنندگان رویدادها به دنبال کیفیت برتر خواهند بود تا بتوانند حائز رتبه برتر پردیس سامیت سال بعد باشند.

 

IoT BootCamp 98 S

لازم به ذکر است این مرکز در سال گذشته نیز در همین راستا تقدیرنامه ای از مجلس شورای اسلامی دریافت نموده است.

بوت کمپ اینترنت اشیا توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تابستان سال 1398 با حضور بیش از پنجاه نفر از جوانان متخصص کشور و زیر نظر اساتید و کادر آموزشی خبره در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.

هدف از برگزاری این بوت کمپ، آموزش و تربیت نیروهای ماهر از طریق پیاده سازی­ های عملیاتی و فنی و نیز اجرای کاربردهای مورد نیاز کشور در حوزه هوشمندسازی و اینترنت اشیا نظیر شهر هوشمند، سلامت هوشمند، دامداری هوشمند، خانه و ساختمان هوشمند و … بود.

خوشبختانه این رویداد با استقبال خوب شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان که عمدتا مدیران کشوری، سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران شتابدهی در کشور، روبرو شد و در نهایت به عنوان برترین رویداد آموزشی کشور در پارک پردیس انتخاب شد.

اطلاعات تکمیلی بوت کمپ اینترنت اشیا 98:

– گزارش تصویری:  https://www.aparat.com/v/DSFOw

– پردیس سامیت: https://www.instagram.com/tv/B_cnQa_g7Xh/?igshid=dsvpekbgzw7s

 

LOGO PERSIAN 2

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید