مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

اختتامیه بوت‌ کمپ اینترنت اشیا 99

IoT BootCamp 99

اختتامیه بوت‌ کمپ اینترنت اشیا 99

اختتامیه بوت‌ کمپ اینترنت اشیا 99

در روز 11 مهرماه با گردهمایی شرکت کنندگان، سرمایه گذاران و شتابدهندگان، مدیران دولتی و خصوصی در محل صندوق نواوری و شکوفایی آیین اختتامیه دوره آموزش مهارت محور بوت کمپ اینترنت اشیا برگزار گردید. 

 

این بوت کمپ از 12 شهریور ماه آغاز شد و با توجه به شرایط موجود و بحران کرونا، جهت رفاه حال همه کسانی که قصد شرکت در این رویداد را داشتند به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این رویداد، آموزش به صورت انفرادی و در قالب کار گروهی ارائه گردید و افراد بر اساس مهارت و تخصص هایی که اظهار کرده بودند تیم بندی شده و هر کدام از تیم ها بر روی یک سناریو واقعی هوشمندسازی در ابعاد کوچک فعالیت کردند. در این بوت کمپ 8 تیم تشکیل گردید که خروجی هر کدام از آن ها استارتاپی کوچک با نمونه اولیه بود که در مراسم اختتامیه برای حضار و سرمایه گذاران و شتابدهنده ها به نمایش گذاشته شد.

این مراسم با حضور سرکار خانم دکتر رستم خانی دستیار معاون توسعه و اشتغال وزارت کار و مهندس رضوانیان مدیر سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از سرمایه گذاران و شتابدهندگان حوزه فناوری های نوین در روز جمعه 11 مهرماه در محل آمفی تئاتر صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.

در ابتدا جناب آقای مهندس قیصری به ارائه گزارشی از روند برگزاری بوت کمپ در سه بخش قبل از اجرا و حین اجرا و برنامه های آتی پس از بوت کمپ پرداختند.

1

آقای مهندس قیصری گفتند: برای دومین سال پیاپی با توجه به رسالتی که مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در ترویج و تربیت نیروی متخصص در حوزه فناوری های نوین از جمله اینترنت اشیا دارد با عنایت پروردگار و حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و صندوق نوآوری و شکوفایی این بوت کمپ در بازه زمانی یک ماهه برگزار شد. این مرکز تمامی تلاش خود را در بخش های علمی و اجرایی انجام داد تا این رویداد در بالاترین سطح کیفی و کمی خود اجرا شود.

خدا را شاکریم که توانستیم نقش بسیار کوچکی در روند رشد فناوری در کشور داشته باشیم. امیدواریم  که رویدادهایی از این دسته که موجب افزایش مهارت در جوانان تحصیل کرده کشور می شود با جدیت و حمایت بیشتری همراه شود تا در آینده نزدیک کشورمان جزء صادرکنندگان فناوری در دنیا باشد.

پس از اتمام ارائه گزارش بوت کمپ توسط آقای مهندس قیصری از جناب آقای مهندس رضوانیان به عنوان نماینده یکی از حامیان اصلی بوت کمپ اینترنت اشیا دعوت به عمل آمد و در مورد نحوه حمایت های صندوق از تیم ها و استارتاپ های تشکیل شده در این بوت کمپ صحبت کردند.

2

سپس سرکار خانم دکتر رستم خانی، دستیار معاونت توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایراد سخنرانی پرداخته و از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا بابت برگزاری مدل های جدید آموزش که در سطح دنیا نیز فراگیر شده و موجب کارافرینی در حوزه های فناوری مدرن می شود تشکر و قدردانی کردند و حمایت خود را از تیم های تشکیل شده جهت ورود به بازار کسب و کار اعلام نمودند.

3

همچنین پس از ارائه دستاورهای بدست آمده توسط تیم های تشکیل شده در بوت کمپ، تیم ها آمادگی خود را جهت ورود به بازار کسب و کار و نحوه همکاری با سرمایه گذاران را نیز عنوان کردند و در انتهای مراسم از حامیان برگزاری بوت کمپ، اساتید و تیم اجرایی آن تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گزارش کامل این رویداد روزهای آینده به همراه اطلاعات جامع تری از تیم ها در سایت مرکز تحقیقات قرار خواهد گرفت.

4

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید